Retail&Agrobusiness

Cine vine la cea de-a 3-a ediţie a evenimentului ZF Retail 2019. Comerţul-vioara întâi a economiei

Cine vine la cea de-a 3-a ediţie a evenimentului ZF...

Autor: Cristina Roşca

07.05.2019, 00:05 174

Evenimentul va aduce la aceeaşi masă executivi şi consultanţi din mai multe sectoare ale comerţului local: de la retail alimentar la comerţ de echipamente sportive sau modă.

Robert Hellwagner (CEO Sel­gros), Daniel Gross (general manager Penny Market România), Violeta Luca (di­rec­tor general Microsoft România), Cătălin Pozdarie (CEO Hervis Ro­mâ­nia) şi Oana Diaco­nes­cu (head of lea­sing Iulius Group) se numără printre spea­kerii care vor veni la cea de-a 3-a ediţie a eveni­men­tului ZF Re­tail 2019. Comer­ţul-vioara întâi a eco­nomiei. Ei vor dis­cuta despre perspectivele de dezvoltare ale comerţului lo­cal, despre evoluţia consumului şi schim­bările înregistrate de comportamentul de consum.

Comerţul a fost în ultimii ani „vioara întâi“ a economiei locale, sectorul fiind susţinut de un consum privat care a crescut cu peste 5% anul trecut şi cu peste 10% în cei doi ani anteriori, respectiv 2017 şi 2016. Acelaşi comerţ este şi cea mai puternică „industrie“ a României, atât din punct de vedere al cifrei de afaceri, cât şi al numărului de salariaţi.

Faptul că acest sector este principala „industrie“ a României se poate remarca atât la nivelul întregii economii locale, dar şi la vârful celor mai mari jucători. Astfel, în topul celor mai mari 1.000 de companii de pe piaţa locală, circa o treime au activităţi în comerţul cu ridicata sau amănuntul.

An de an românii cheltuie pe alimente, băuturi şi alte bunuri de folosinţă îndelun­gată circa 20 mld. euro. Din totalul sumei, mai bine de 60% sunt cheltuiţi în hipermar­keturi, supermarketuri sau magazine de proxi­mitate modernă şi discount, iar pon­derea acestor magazine este în creştere con­tinuă. Totuşi, rămân în picioare o serie de reţele locale care nu doar că ţin piept marilor jucători, dar continuă să se extindă.

Comerţul alimentar nu este însă singura piaţă care se dezvoltă. Piaţa locală de modă este una dintre cele mai căutate de către retailerii străini din toată lumea.

Când vine vorba de cosmetice, echipa­mente sportive sau electro-IT, deşi Ro­mânia este codaşă la consumul per capita în Europa, jucătorii din piaţă afirmă că acesta este de fapt un semn că există potenţial uriaş de creştere. Iar evoluţia pozitivă a puterii de cumpărare se simte.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO