În primele şapte luni din acest an peste 800 de companii locale şi internaţionale au apelat la promoţii în cataloagele lanţurilor de magazine prezente pe piaţa locală, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă Focus Market Research.
Cele mai active companii au fost Lidl, P & G şi Unilever, cu circa 2.500-3.000 de oferte şi reduceri fiecare în primul semestru din acest an, respectiv aproape 9% din total. Astfel, lanţul german Lidl este lider cu circa 3.300 de promoţii în cataloagele proprii, iar în acest clasament intră toate mărcile private ale retailerului. Prezenţa lui în top este justificată de faptul că circa 80% din produsele de pe rafturile magazinelor Lidl sunt mărci private, brandurile internaţionale fiind minoritare. Şi în cataloagele companiei tot mărcile private domină, astfel că în clasamentul Focus Market Research, Lidl este responsabil pentru 3,26% din totalul promoţiilor înregistrate în primele şase luni din an.
Pe poziţiile următoare se găsesc doi giganţi internaţionali, P & G şi Unilever, fiecare activ pe mai multe categorii de piaţă şi cu un număr mare de branduri. Mai mult, cele două companii au bugete uriaşe de marketing, astfel că investesc în promovare, fie ea la raft, pe TV sau în cataloagele retailerilor.