Retail&Agrobusiness

Cât mănâncă lanţurile de supermarketuri şi hipermarketuri din tot comerţul cu amănuntul

Cât mănâncă lanţurile de supermarketuri şi...

Autor: Cristina Roşca

27.09.2019, 07:00 1184

Opt companii controlează peste 20% din tot comerţul cu amănuntul, o industrie unde sunt active peste 126.000 de companii cu afaceri cumulate de peste 224 de miliarde de lei în 2018.

Companiile care operează cele mai mari opt reţele de comerţ alimentar din România au afaceri cumulate de peste 48 de miliarde de lei anul trecut, adică 21,6% din tot co­merţul cu amănuntul, arată un raport al platformei de ana­liză a activităţii companiilor Confidas.ro. Acesta este un sec­tor care include toate companiile care activează în co­merţul cu amănuntul, fie că este vorba de retail cu car­bu­ranţi, cu produse alimentare, electroIT, bricolaj sau medicamente.

Fiecare dintre cele opt companii din comerţul ali­men­tar cu amănuntul se numără printre cele mai mari 15 din in­dustrie, fiecare având afaceri ce variază între 1,7 mld. lei şi 10,9 mld. lei. Kaufland singur are aproape 5% din co­mer­ţul cu amănuntul, un sector ce numără peste 126.000 de companii cu afaceri cumulate de peste 224 de miliarde de lei în 2018. Pe poziţiile următoare se află Lidl Discount, compania soră a Kaufland, cu 3,5% cotă de piaţă, şi Carrefour România cu 3,3%, potrivit analizei confidas.ro.

În cazul fiecărui retailer a fost luată în calcul o singură entitate juridică dat fiind că grupul francez Carrefour spre exemplu are patru firme care operează diferite formate ale businessului.

Cele trei companii, Kaufland, Lidl şi Carrefour România, - care au mai puţin de 500 de magazine împreună - controlează 10% din tot comerţul cu amănuntul, semn că această industrie este puternic polarizată şi totodată puternic concetrată la vârf.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO