Companiile care operează cele mai mari opt reţele de comerţ alimentar din România au afaceri cumulate de peste 48 de miliarde de lei anul trecut, adică 21,6% din tot comerţul cu amănuntul, arată un raport al platformei de analiză a activităţii companiilor Confidas.ro. Acesta este un sector care include toate companiile care activează în comerţul cu amănuntul, fie că este vorba de retail cu carburanţi, cu produse alimentare, electroIT, bricolaj sau medicamente.
Fiecare dintre cele opt companii din comerţul alimentar cu amănuntul se numără printre cele mai mari 15 din industrie, fiecare având afaceri ce variază între 1,7 mld. lei şi 10,9 mld. lei. Kaufland singur are aproape 5% din comerţul cu amănuntul, un sector ce numără peste 126.000 de companii cu afaceri cumulate de peste 224 de miliarde de lei în 2018. Pe poziţiile următoare se află Lidl Discount, compania soră a Kaufland, cu 3,5% cotă de piaţă, şi Carrefour România cu 3,3%, potrivit analizei confidas.ro.
În cazul fiecărui retailer a fost luată în calcul o singură entitate juridică dat fiind că grupul francez Carrefour spre exemplu are patru firme care operează diferite formate ale businessului.
Cele trei companii, Kaufland, Lidl şi Carrefour România, - care au mai puţin de 500 de magazine împreună - controlează 10% din tot comerţul cu amănuntul, semn că această industrie este puternic polarizată şi totodată puternic concetrată la vârf.