Retail&Agrobusiness

Călin Ionescu, CEO al Sphera Franchise Group, operator al reţelelor KFC, Pizza Hut şi Taco Bell: Anul acesta nu pare să fie cu mult diferit de 2020, însă suntem mai pregătiţi. La nivel de piaţă, 25-30% dintre operatori nu vor mai redeschide

Călin Ionescu

Călin Ionescu

Autor: Cristina Roşca

07.04.2021, 00:08 3266

Industria HoReCa este cea mai lovită de pandemia de COVID-19, afacerile fiind închise timp de mai multe luni, pentru ca apoi să funcţioneze doar parţial, cu o serie de restricţii.

Călin Ionescu, CEO al grupului de restaurante Sphera Fran­chise Group, unul din­tre cei mai im­portanţi ju­că­tori din pia­ţă, spune că este foarte greu de preconizat în acest moment im­pactul pande­mi­ei asupra in­dustriei. Este greu de făcut es­ti­mări pen­tru că predic­tabi­li­ta­tea în domeniul HoReCa şi definirea unor tren­duri este un demers dificil tot timpul, chiar excluzând contex­tul pandemic, ex­plică executivul.

„Din informaţiile de pe piaţă putem estima undeva între 25 şi 30% dintre opera­to­rii din industrie care, cel mai probabil, nu vor reuşi să îşi mai deschidă businessurile. Totul va depinde de evoluţia contextului sociosa­nitar, însă şi de forma şi mărimea unui even­tual ajutor venit din partea sta­tu­lui“, spu­ne executivul compa­ni­ei ce de­ţine fran­cizele KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în Ro­mâ­nia şi dez­voltă brandul KFC şi în Republica Moldova şi Italia.

Industria HoReCa este cea mai lovită de pan­demia de COVID-19, afacerile fiind în­chise timp de mai multe luni, pentru ca apoi să func­ţio­neze doar parţial, cu o se­rie de re­stric­ţii. Spre comparaţie, în 2019, ulti­mul an pentru care există date pu­blice şi tot­odată cel mai bun an pen­tru domeniu, cifra de afaceri totală a industriei de restaurante, cafenele şi baruri (fără hote­lărie) a fost de aproape 19 mld. lei, cu 27.700 de firme ce operau circa 45.000 de localuri.

Primele cifre privind impactul pande­mi­ei asupra industriei vin astfel de la jucători mari precum Sphera, companie listată la bursă care şi-a făcut public bilanţul pe 2020.

Grupul a obţinut anul trecut afaceri to­ta­le de 710,8 mil. lei, cu 25,6% mai mici ca în 2019, ca urmare a impactului pandemiei de COVID-19 asupra industriei HoReCa. Tot­odată, în 2020 compania a obţinut o pierdere ne­tă de 2,3 mil. lei faţă de un profit de 64 mil. lei în anul anterior.

„Pentru noi, închiderea restaurantelor a fost un şoc puternic pe care l-am simţit ime­diat la nivel de vânzări, angajaţi, stocuri, furni­zori, canale de livrare şi am avut nevoie de puţin timp pentru a înţelege ce ni se în­tâmplă şi cum să reacţionăm şi bine şi rapid.“

Anul 2021 nu pare să fie nici el cu mult di­ferit de 2020, însă acum executivul român spu­ne că businessul e mai pregătit după şo­cul iniţial şi neaşteptat din martie anul trecut.

„Ne aşteptăm la o evoluţie pozitivă pen­tru a doua parte a anului în contextul cam­pa­niei de vaccinare în desfăşurare, urmărind îndeaproape şi schimbările survenite prin venirea sezonului cald.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO