Retail&Agrobusiness

Cadouri de milioane vs. milioane de cadouri

Cadouri de milioane  vs.  milioane de cadouri

Autor: Cristina Roşca

16.12.2014, 00:08 301

Într-o perioadă în care „time is money“, alegerea unui cadou poate ajunge să reprezinte nu doar o plăcere, ci şi o resposabi­litate, mai ales că alegerea poate fi constrânsă de buget, de timp sau de cu­rajul celui care dăruieşte.

Curajoşii vor opta pentru zbo­ruri cu balo­nul, pentru un salt cu paraşuta sau o se­siune de escaladă. Pentru toţi ceilalţi rămâne deschisă opţiu­nea unui cadou clasic, o geantă care nu se demodează niciodată, un parfum personalizat după firea celui care îl poartă, un stilou din materiale rare, o sticlă de vin de colecţie sau, de ce nu, un ceas elveţian.

Procesul ale­gerii unui cadou este semnificativ sim­plificat dacă per­soana care ur­mează să îl pri­meas­că are un hobby sau, de ce nu, este colec­ţio­nar. Un echipament de golf sau de pescuit, o cameră foto, un mouse de gaming sau o nouă jucărie pentru a fi adăugată la colecţie sunt doar câteva idei de astfel de cadouri. Preţul unui astfel de dar poate începe de la câteva zeci, chiar sute de euro, cum este cazul unui mouse de gaming cu aspect „extraterestru“ şi poate merge până la câteva mii de euro. Orice colec­ţio­nar ştie că obiectele dorite ascund în spate o poveste, unele chiar de sute de ani, iar cu cât a trecut mai mult timp peste un produs de colecţie, acestuia îi creşte valoarea.

Marinel Burduja, unul dintre cei mai cunoscuţi bancheri din România, are o colecţie de 8.500 de sticle de vin, dintre care unele de la 1930. În colecţia lui fiecare sticlă are povestea ei, care începe cu vinurile din 1932 ce aparţin şi co­lecţiei Casei Regale a Ro­mâniei, dar şi din podgorii ro­mâneşti dispărute după ce au fost puse la pământ de Ceauşescu.

Prima păpuşă, artistul român Dan Coma a primit-o cadou, era un Jumeau de la 1910 moştenit de o familie din Bucureşti. Apoi, a primit un nou model, însă cu capul complet sfărâmat. A dus-o la un restaurator care a reuşit să îi redea expresia iniţială. O mai are şi astăzi. După ce a restaurat-o, Dan Coma a început să o studieze şi apoi a început să o înţeleagă şi să îi placă. Aşa a început totul, cu un cadou. Astăzi el a adunat de-a lungul a câtorva zeci de ani zeci de păpuşi cu o valoare considerabilă.

Cu câteva săptămâni înainte de săr­bă­toarea de Crăciun, când luminiţele sunt deja aprinse, când renii lui Moş Cră­ciun îşi lustruiesc potcoavele, iar colindele fredo­nează la radio, magazinele îşi aşteap­tă cumpărătorii cu vitrine decorate, cu oferte speciale şi cu panglici colorate şi cutii de cadouri. Opţiunile sunt neli­mitate. În România există de mulţi ani tradiţia ca­dourilor, deşi ea nu a ajuns încă la fel de co­mercială ca în SUA. Pentru acest an, românii din mediul urban vor aloca 470 de lei pentru cadouri, cei mai mulţi urmând a opta pentru haine, încălţăminte, jucării sau parfumuri şi produse cosmetice. Această sumă permite celui care dăruieşte să pună sub brad o cravată, un inel din aur fin sau o sticlă de vin. De altfel, şi un parfum personalizat costă doar puţin peste acest prag.

Un buget limitat îţi îngrădeşte opţiunile, însă ce dăruieşti atunci când nu ai limită de buget? Deşi poate părea o op­ţiune simplă, nu este, variantele fiind nelimitate.

Astfel poţi alege cadouri de mi­lioane sau milioane de cadouri. Printre op­ţiuni se numără bijuteriile încoronate cu pietre preţioase, o călătorie în spaţiu sau o vacanţă pe tărâmuri îndepărtate, dar pă­mân­tene şi o geantă clasică, însă perso­nalizată. Pentru cei care nu vor să rişte însă există întotdeauna opţiunea unui giftcard.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO