Retail&Agrobusiness

Business Magazin. Cum încearcă micii antreprenori să supravieţuiască în perioada sărbătorilor când Crăciunul le aducea cele mai mari vânzări

Autor: Alina-Elena Vasiliu

20.12.2020, 16:01 202

Malluri pline, furnicare de străzi şi braţe încărcate de cadouri sunt toate doar o amintire frumoasă iarna aceasta, una în care darurile de Crăciun se cumpără mai ales online, iar aglomeraţiei din oraş i-a luat locul mulţimea de internauţi gata să plaseze comenzi pe tot felul de site-uri.

Amintire sunt şi târgurile de Crăciun, cele care adunau artizani şi meşteşugari în cea mai bună perioadă din an pentru businessurile lor. Toate s-au dus anul acesta pe apa sâmbetei... Pardon, pe calea navigabilă a internetului.

Anularea tuturor târgurilor de Crăciun a şters o pondere considerabilă din veniturile multor mici antreprenori care se bazau pe această perioadă pentru a-şi rotunji veniturile. Liliana Arnaut, artist plastic şi ilustrator, este unul dintre aceştia.

„Ştim cu toţii că luna decembrie, supranumită şi luna cadourilor, este perioada cu cel mai mare consum din an. Personal, cunosc foarte mulţi colegi de breaslă care îşi susţin businessul sau proiectul exclusiv din vânzările înregistrate în această lună. Pentru mine, impactul opririi târgurilor de Crăciun în acest an este unul major. Evident că m-am reorientat şi am pus accent pe vânzările online”, spune cea care coordonează businessul Liliana Arnaut ART.

Absolventă de arte, Liliana şi-a transformat sufrageria în atelier în urmă cu câţiva ani şi de atunci creează ilustraţii cu care personalizează semne de carte, căni, sacoşe, perne şi multe altele. Încă de când a decis să devină antreprenor, a început să participe la târguri de produse handmade şi de Crăciun, unde îşi expunea produsele –
tablouri, stickere, cărţi poştale, magneţi.

„Proiectul Liliana Arnaut ART a luat fiinţă acum şase ani, iar primul târg de Crăciun la care am fost prezentă ca expozant a fost în anul 2015. De atunci şi până în momentul de faţă, am participat la foarte multe astfel de evenimente dedicate perioadei sărbătorilor de iarnă. Printre ele, Târgul de Crăciun din Bucureşti (cinci ediţii), organizat de Creart, şi Târgul de Crăciun din Sibiu (două ediţii).”

Mergea, de asemenea, şi la alte târguri desfăşurate în perioada Crăciunului, precum Dichisar, Bounty Fair sau târgul organizat de Fundaţia Calea Victoriei.

„Târgurile de Crăciun, alături de cele dedicate perioadei mărţişorului sau a sărbătorilor pascale reprezentau sursa cea mai importantă a veniturilor proiectului nostru. Astfel de evenimente reprezentau între 70 şi 75% din totalul veniturilor firmei”, spune Liliana Arnaut, care, în 2019, a obţinut venituri de 50.000 de euro din ilustraţiile sale.

Cum însă statutul de antreprenor vine la pachet cu nevoia de adaptare continuă, Liliana Arnaut a găsit alternative, aşa că principala ei strategie s-a dezvoltat, ca în cazul multor altor businessuri, în jurul vânzărilor online. Mai mult, obiectele ilustrate de ea se găsesc şi în lanţuri de librării precum Cărtureşti, Diverta sau Sophia. A încercat astfel să redreseze o afacere care a reuşit să supravieţuiască năravurilor pandemiei şi se ambiţionează să o facă în continuare.

Citeşte continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO