Retail&Agrobusiness

Bucureştiul a atras un sfert dintre cele 3.000 de magazine moderne. Consumatorii din Capitală lasă la casele supermarketurilor şi hipermarketurilor 3,5 mld. euro anual

Abia în ultimii doi ani Mega Image a început să „atace“ şi pieţe mai îndepărtate precum Iaşi, Cluj-Napoca sau Timişoara.

Abia în ultimii doi ani Mega Image a început să „atace“ şi pieţe mai îndepărtate precum Iaşi, Cluj-Napoca sau Timişoara.

Autor: Cristina Roşca

28.11.2019, 17:10 197

♦ Capitala este de departe cea mai importantă piaţă pentru jucătorii din comerţul modern datorită populaţiei numeroase - 10-15% din total - şi puterii de cumpărare peste medie - salariul ajungând să fie cu 30-40% peste media naţională ♦ În acest context, în Bucureşti sunt deschise circa 725 de magazine moderne cu afaceri de 3,3-3,5 mld. euro anual ♦ Clasamentul celor mai puternici jucători este diferit de cel de la nivel naţional, lider detaşat fiind Mega Image.

Bucureştiul a atras 25% din totalul magazinelor moderne din ţară, hipermarketurile, supermarketurile, magazine de discount, proximitate şi cash&carry din Capitală având vânzări anuale de 3,3-3,5 mld. euro, adică mai mult de un sfert din cifra de afaceri totală a reţelelor internaţionale. Acest lucru poate fi explicat prin faptul că un magazin în Bucureşti are - de regulă - vânzări mai mari decât unul din provincie dat fiind că şi salariul mediu este mai mare, iar rata şomajului este mai mică.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO