Retail&Agrobusiness

Auchan exportă produse „made in România“ în hipermarketurile grupului din Italia şi Ungaria

Auchan exportă produse „made in România“ în...

Autor: Cristina Rosca

26.04.2016, 20:35 4808
Alte patru ţări se află acum pe lista de aşteptare pentru produsele româneşti, spun oficialii Auchan România.
 
„Mergem în ţările unde Auchan este deja prezent, şi nu neapărat pe pieţele unde există comunităţi mari de români“, spune Ionuţ Ardeleanu, director general al Auchan România de la finalul lui 2015.
 
La finalul anului trecut lanţul francez de hipermarketuri a anunţat lansarea unui program destinat furnizorilor şi producătorilor români prin care pune la dispoziţia acestora reţeaua sa internaţională de magazine pentru produsele fabricate în România. Programul intitulat „România accelerează“ este destinat atât comunităţilor de români din alte ţări, cât şi tuturor clienţilor din diferite ţări în care este prezent.
 
În anul 2015 a fost realizat prototipul şi testul în relaţia cu Italia, ţara cu cea mai mare comunitate de români şi totodată o ţară apropiată cultural de România. Testul a început cu o gamă restrânsă de articole şi 10 furnizori integraţi în proiect. Obiectivele pentru 2016 erau la momentul lansării proiectului de a-l extinde la trei ţări cu o gamă de 300 de articole, peste 100 de furnizori integraţi şi un potenţial de vânzare de câteva milioane de euro.
 
„În programul de export vrem să ajungem la 100 de furnizori. Exportăm în două ţări – Italia şi Ungaria - şi avem cerere din alte patru. Nu exportăm branduri internaţionale produse local, ci mărci româneşti de băcănie“, mai spune Ionuţ Ardeleanu. El nu oferă însă numele partenerilor cu care lucrează.
 
Auchan este unul dintre cei mai mari retaileri de la nivel mondial, cu aproape 1.000 de hipermarketuri, circa 3.000 de magazine de proximitate şi cu operaţiuni online pe 16 pieţe. În total francezii au avut afaceri de circa 53 mld. euro anul trecut.
 
Astfel, pentru producătorii români reţeaua grupului francez reprezintă o bună platformă de promovare a produselor româneşti pe alte pieţe şi totodată o bună oportunitate de majorare a cifrei de afaceri.
 
Pentru mulţi producători români, mai ales cei de mici dimensiuni, ieşirea pe alte pieţe reprezintă un subiect sensibil pentru că nu dispun de un sistem de contacte de la retailerii sau distribuitorii de pe alte pieţe.
 
Jucătorii mari participă anual la târguri internaţionale pentru a-şi crea o bază de date, însă pentru producătorii mici costurile sunt de multe ori prea mari ca să justifice o astfel de prezenţă.
 
„Furnizorii livrează marfa în platformele noastre logistice, iar noi o încărcăm în tiruri şi o trimitem mai departe. Susţinerea logistică o face Auchan România”, mai spune Ionuţ Ardelanu.
 
Un model similar de export are şi discounterul german Lidl, care trimite peste granită produse în valoare de 26 mil. euro anul trecut (anul financiar 2015). Auchan nu a înaintat încă cifre privind exporturile însă afirma la finalul anului trecut că vede potenţial pentru vânzări de câteva milioane de euro.
 
În România, grupul francez Auchan are 33 de hipermarketuri, un business de un miliard de euro anul trecut. Mai mult, reţeaua atacă în 2016 două segmente-cheie din piaţa locală de retail, cel de proximitate şi online-ul. Astfel, fie de la zero, fie prin achiziţii, francezii vor să devină un actor naţional pe piaţa de supermarketuri şi de magazine de bloc. Ei nu se opresc aici nici cu expansiunea pe segmentul de hipermarket.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO