În al doilea an marcat de pandemia de COVID-19, discounterul german Lidl, liderul comerţului local după cifra de afaceri, a avut cel mai alert ritm de expansiune de la intrarea pe piaţă în urmă cu circa un deceniu.
„Din ianuarie 2021 până în prezent (până pe 16 decembrie - n.red.), am inaugurat 39 de unităţi, dintre care nouă au fost relocări, reţeaua noastră ajungând la un număr de 318 magazine“, spun reprezentanţii companiei.
Ei nu oferă cifre privind bugetul de investiţii din acest an, însă anterior declaraseră că acesta este similar celui din 2020, care s-a ridicat la 1 mld. lei (200 mil. euro). Suma include atât banii pentru deschideri şi modernizări, cât şi cei pentru achiziţii de terenuri, logistică, noi produse sau campanii.
Doar pentru un magazin, investiţia e de circa 2-3 mil. euro, ceea ce înseamnă 80-120 mil. euro în dezvoltarea reţelei, conform estimărilor ZF.
„În ceea ce priveşte planurile de expansiune, în 2022 urmărim acelaşi ritm de deschideri pe care l-am avut în ultimii ani. În paralel, continuăm dezvoltarea reţelei de centre logistice. În prezent, suntem în faza de construcţie a celui de-al şaselea centru logistic, de la Fundeni, judeţul Călăraşi.“
Discounterul german Lidl este liderul comerţului local după cifra de afaceri din 2020, de aproape 12,9 mld. lei (2,6 mld. euro).