Retail&Agrobusiness

Atacul platformelor de livrări la retailerii care le sunt şi parteneri: Glovo şi FoodPanda şi-au deschis centre proprii de distribuţie

Atacul platformelor de livrări la retailerii care le...

Autor: Cristina Roşca

07.08.2021, 16:30 13929

Până acum aceste companii erau doar intermediari.

Platformele de livrări intră în luptă directă cu retailerii alimentari, astfel că FoodPanda şi Glovo şi-au deschis propriile centre de distribuţie, iar eMAG, ce deţine livratorul Tazz, pregăteşte un supermarket online cu produse româneşti.

Până acum, aceste companii erau doar intermediari între magazinele partenere şi consumatori, pe când acum devin un jucător important în segment.

Deşi în comerţul alimentar canalul online a fost dezvoltat acum şapte-opt ani, el nu a căpătat o importanţă majoră până în 2020, când autorităţile au limitat libertatea de mişcare, iar teama de îmbolnăvire i-a adus pe unii consumatori din offline în online. Online-ul şi livrările au fost cuvintele de ordine ale anului trecut, iar 2021 nu pare a aduce mari schimbări. Deşi magazinele şi restaurantele funcţionează acum normal, această piaţă îşi continuă ascensiunea.

La începutul lui 2021, platforma de livrări FoodPanda a intrat în retail, o piaţă de peste 20-22 mld. euro, deschizând propriile supermarketuri digitale sub brandul Pandamart.

La şase luni distanţă, oficialii Glovo anunţă la rândul lor un concept similar. Este vorba astfel, din nou, de un magazin fizic, ce este însă folosit ca o platformă de livrare acasă. Nu este un magazin clasic în care oamenii intră să cumpere, ci un spaţiu de unde livratorii îşi pot alimenta desaga.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO