Accesul bun la pieţe diverse şi costul moderat al forţei de muncă sunt punctele forte ale României, consideră Murat Büyükerk, chief executive officer al Arctic, cel mai mare producător local de electrocasnice. Ele trebuie susţinute însă de o tranziţie mai rapidă la Industry 4.0 şi chiar 5.0. „România este foarte competitivă în ceea ce priveşte capitalul uman calificat şi infrastructura digitală, dar piaţa locală trebuie să prioritizeze în continuare transformarea sa digitală“, adaugă executivul.
Regiunea din care face parte România face progrese în a ajunge Europa de Vest în ceea ce priveşte ocuparea forţei de muncă şi performanţa economică, explică el.
„În ultimii doi ani, sectorul de afaceri s-a dovedit flexibil şi inovator, accelerând transformarea digitală şi adaptându-şi operaţiunile la noua realitate.“
O strategie de dezvoltare consolidată şi sustenabilă este, evident, necesară. Adoptarea tehnologiei este esenţială, mai ales că poate duce la un viitor mai bun pentru România, unde există atât de mult talent în acest domeniu.
„După cum am afirmat mai devreme, tehnologia, inovaţia şi digitalizarea accelerată sunt o necesitate, împreună cu dezvoltarea infrastructurii.“
Arctic este cel mai mare producător local de electrocasnice, cu două fabrici în judeţul Dâmboviţa. Cu o istorie de peste o jumătate de secol, Arctic face parte din grupul turc ArÁelik din 2002, perioadă în care atât cifra de afaceri, cât şi capacitatea de producţie au crescut semnificativ. Compania a investit peste 320 de milioane de euro în România.