Retail&Agrobusiness

Antreprenorii Raul Ciurtin şi Eberhart Răducanu au pariat trei milioane de euro pe produsele care substituie carnea. “Am semnat primele contracte de distribuţie pentru SUA şi câteva ţări din Europa”

Raul Ciurtin, fondatorul Prefera Foods

Raul Ciurtin, fondatorul Prefera Foods

Autor: Cristina Bellu

26.06.2020, 14:29 1051

Salconserv Food, compania deţinută de Raul Ciurtin, fondatorul businessurilor Albalact şi Prefera Foods, şi de Eberhart Răducanu, executivul care conduce fabrica de conserve din Alba,  anunţă investiţii de trei milioane de euro în brandul Verdino, sub care se fabrică produse pe bază de proteină de mazăre.

“Am început anul acesta primele exporturi cu produsele plant-based Verdino. Am semnat primele contracte de distribuţie pentru câteva ţări din Europa, un contract de distribuţie pentru SUA şi suntem în negocieri cu mai mulţi potenţiali distribuitori pentru produsele noastre şi în alte ţări din Europa, dar şi din Canada şi China”, transmite Eberhart Răducanu, CEO Salconserv Food.

Decizia de a investi în această directie vine în contextul în care alimentele pe bază de plante au început să devină tot mai căutate datorită cererii în creştere a consumatorilor pentru produse care să îndeplinească criterii de sustenabilitate.

“Mazărea este considerată proteina viitorului pentru că în producţia unui kilogram de mazăre se consumă cu 87% mai puţină apă şi se emite cu 90% mai puţin CO2 decât în producţia unui kilogram de carne”, spun reprezentanţii Salconserv Food.

Compania a început producţia la finalul anului 2018, încheind 2019 cu o cifră de afaceri de 8,3 milioane de lei şi 80 de angajaţi şi estimează o creştere de până la 12,2 milioane de lei în 2020.

Gama de produse Verdino include burgeri, mici, carne tocată, parizer, cârnăciori, salam, crenvurşti, brânzeturi din ulei de cocos şi specialităţi precum Mortadella cu fistic ori bacon.  

Piaţa globală a cărnii pe bază de plante a fost estimată la 12,1 miliarde de dolari în 2019 şi este preconizat că va ajunge la 27,9 miliarde de dolari până în 2025, cu o rată anuală de creştere de 15%, potrivit celor mai recente date Euromonitor.

Vânzările de alimente din carne bazate pe plante au crescut în SUA cu 38% între 2017 şi 2019, potrivit Good Food Institute, iar o cercetare de piaţă recentă a Nielsen a indicat o creştere cu 279,8% în timpul pandemiei de coronavirus.  Şi în Marea Britanie s-a constatat că aproape opt milioane de oameni au consumat mai multe alimente vegane de la începutul pandemiei.

Pe plan mondial, piaţa alimentară bazată pe plante este de aşteptat să ajungă la 120 de miliarde de dolari până în 2025, potrivit companiei globale de consultanţă AT Kearney.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO