Magazinul LaDoiPaşi din comuna Băleni, judeţul Galaţi, şi-a majorat vânzările în pandemie pe aproape toate categoriile de produse - peste 60 -, scăderi consemnând produsele congelate, covrigeii, carnea congelată şi cartelele prepay. Mierea, băuturile spirtoase şi compoturile şi gemurile se află în topul celor mai mari creşteri de vânzări, de peste 100% fiecare.
Per ansamblu, compania Dinatos, care operează magazinul care măsoară 140 mp, şi-a majorat veniturile cu 26% în 2020, până la peste 4,8 mil. lei (aproape 1 mil. euro).
„Sunt convins că unii consumatori şi-au schimbat atitudinea faţă de comerţul traditional şi ne-au obligat în acelaşi timp pe noi să listăm şi produse mai scumpe, de o calitate superioară“, spune Ionel Popa, proprietarul businessului.
Comerţul traditional a revenit în atenţia consumatorilor după ani de zile în care reţelele internaţionale se extindeau agresiv şi duceau astfel la închiderea de mii sau chiar peste 10.000 de mici chioşcari anual. În 2020 însă, când autorităţile au recomandat consumatorilor să meargă la magazinul cel mai apropiat de casă, chioşcurile, alimentarele şi în general unităţile mici, mai puţin aglomerate, au devenit o opţiune.
„Fără îndoială creşterea a fost influenţată şi de pandemie. Perioada aceea în care oamenii nu puteau circula fără declaraţie ne-a adus cu siguranţă o creştere a vânzărilor chiar dacă am şi pierdut o parte din clienţii ocazionali care veneau din trafic. Lunile martie, aprilie şi mai au adus creşteri oarecum atipice. În condiţii normale acele cresteri de 35-40% în cele trei luni nu ar fi fost posibile.“