♦ Cu cât ponderea e mai mare, cu atât în pandemie comerţul a fost mai puţin afectat ♦ Vânzările de bunuri de larg consum contribuie în medie cu 54,6% la tot ce înseamnă businessul de retail offline în cele 27 de state UE, arată o analiză GfK ♦ Diferenţele sunt însă mari de la o ţară la alta.
Românii cheltuie aproape 60% din banii alocaţi la shopping în magazinele alimentare, fie ele hipermarketuri, supermarketuri, alimentare sau chioşcuri. Aceşti bani merg atât către alimente, cât şi către bunuri de îngrijire personală şi a locuinţei.
Restul de puţin peste 40% merg către alte tipuri de comerţ – de modă, mobilă sau electro-IT, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă GfK.
Acest studiu arată că România se numără printre ţările cu cea mai mare cotă de piaţă a comerţului alimentar în totalul retailului offline. Analiza GfK a luat în considerare un total de 32 de ţări, mai exact cele membre UE şi Ucraina, Turcia, Norvegia sau Elveţia. Analiza ia în calcul cifrele pe 2019 dat fiind că datele aferente acestui an ar putea distorsiona studiul în contextul pandemiei.