Retail&Agrobusiness

Analiză ZF. Produsele FMCG mănâncă 60% din banii pe care românii îi cheltuie în retailul offline. Cota de piaţă e a doua cea mai mare din UE

ANALIZĂ

Media ţărilor UE e undeva la 54,6% în 2019, iar între statele-membre România ocupă locul secund după Croaţia (60,4%), urmată fiind de Cipru (58,5%) şi Grecia (58,3%). La polul opus se găsesc Olanda (48,5%), Austria (49,9%) şi Suedia (50,1%).

Media ţărilor UE e undeva la 54,6% în 2019, iar între statele-membre România ocupă locul secund după Croaţia (60,4%), urmată fiind de Cipru (58,5%) şi Grecia (58,3%). La polul opus se găsesc Olanda (48,5%), Austria (49,9%) şi Suedia (50,1%).

Autor: Cristina Roşca

29.08.2020, 19:40 7088

♦ Cu cât ponderea e mai mare, cu atât în pandemie comerţul a fost mai puţin afectat ♦ Vânzările de bunuri de larg consum contribuie în medie cu 54,6% la tot ce înseamnă businessul de retail offline în cele 27 de state UE, arată o analiză GfK ♦ Diferenţele sunt însă mari de la o ţară la alta.

Românii cheltuie aproape 60% din banii alocaţi la shopping în magazinele alimen­tare, fie ele hiper­marketuri, super­mar­ke­t­uri, alimentare sau chioşcuri. Aceşti bani merg atât către alimente, cât şi că­tre bunuri de îngrijire personală şi a lo­cu­inţei.

Restul de puţin peste 40% merg către alte tipuri de comerţ – de modă, mobilă sau electro-IT, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă GfK.

Acest studiu arată că România se nu­mără printre ţările cu cea mai mare cotă de piaţă a comer­ţului alimentar în totalul re­­tailului offline. Ana­liza GfK a luat în con­­siderare un total de 32 de ţări, mai exact cele membre UE şi Ucraina, Turcia, Norvegia sau Elveţia. Analiza ia în calcul cifrele pe 2019 dat fiind că da­­tele aferente acestui an ar putea dis­torsiona studiul în contextul pandemiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO