Companii

Resuscitarea Aro şi asocierea cu Toyota, o nouă utopie?

Foto: Silviu Matei

Foto: Silviu Matei

Autor: Cristian Hostiuc

13.10.2014, 00:07 494

Acum 15 ani nimeni nu credea că Renault va avea un asemenea succes cu Dacia şi că la Mioveni se va produce chiar şi un SUV (Dusterul). Nici chiar francezii. Numai un singur om a crezut: Louis Schweitzer, fostul CEO Renault şi autorul conceptului „maşina de 5.000 de euro“. Şi poate Constantin Stroe de la Dacia.

Acum 8 ani aproape nimeni nu credea că Ford va veni la Craiova, iar uzina va produce B-Max, o maşină de familie, al treilea cel mai vândut model european din segmentul lui.

Acum, în octombrie 2014, Ion Lazăr, proprietarul unuia dintre cei mai mari transportatori români, Lazăr Internaţional, crede într-o nouă utopie: resuscitarea Aro şi asocierea cu Toyota, iar România va ajunge unul dintre cei mai mari producători auto. Această „utopie“ a fost votată cea mai interesantă idee pentru creşterea economică a judeţului Argeş şi a României de către comunitatea de business din Argeş, a treia din ţară, prezentă la dezbaterea organizată de BCR şi ZF „Cum dezvoltăm România - Oportunităţi de afaceri şi dezvoltare locală“.

În urmă cu 15 ani industria auto din Ro­mânia era pe moarte, nimeni nu mai credea în ea, iar relansarea era o utopie. Acum, cu doi producători, care realizează peste 400.000 de maşini pe an, şi aproape 800 de fabrici de componente auto, această industrie a ajuns să angajeze peste 100.000 de oameni, să aibă afaceri de peste 12 miliarde de euro pe an şi să fie unul dintre pilonii principali ai economiei româneşti.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO