Companii

Renault nu vrea să acorde discounturi pentru Dacia clienţilor vest-europeni

Jerome Stoll, Chief Performance Of­ficer şi vicepreşedinte al Grupului Re­nault

Jerome Stoll, Chief Performance Of­ficer şi vicepreşedinte al Grupului Re­nault

Autor: Bogdan Alecu

09.07.2015, 00:07 1529

Presiunea clienţilor vest-europeni asu­pra dealerilor Dacia este tot mai mare atunci când vine vorba de dis­coun­turi, urmând aceeaşi strategie pre­cum în cazul brandurilor de volum, însă francezii de la Renault maxi­mi­zează pro­fitabilitatea mărcii autoh­tone prin elimi­na­rea reducerilor.

„Atunci când intri în­­tr-un showroom Da­cia nu primeşti dis­count la achi­ziţie. Poţi primi cel mult ac­cesorii cum sunt covo­ra­şele. Dorim să păstrăm acest model, cu toate că tot mai mulţi clienţi vor să pri­mească dis­count. Dar Dacia, busi­nessul mo­del Dacia, este con­cen­trat pe pre­ţuri fixe şi retail în Europa de Vest“, a spus Jerome Stoll, Chief Performance Of­ficer şi vicepreşedinte al Grupului Re­nault, responsabil de vân­zări şi mar­ke­ting, fiind al doilea om în ierarhia Re­nault după Carlos Ghosn. Miza strate­giei o reprezintă menţinerea profitabi­li­tă­ţii brandului Dacia, care a fost de­nu­mi­tă „vaca de muls“ a Renault, având o pro­fitabilitate de circa 9%, si­mi­lară cu a brandurilor premium.

Cu toate că principala piaţă a Dacia este Europa de Vest, cu cele mai mari vân­­zări înregistrate în Franţa şi Ger­ma­nia, vice­preşedintele Re­nault spune că în con­­tinuare clienţii oc­­ci­­dentali sunt re­ticenţi când vine vor­ba de achiziţia pro­priu-zisă.

„Awareness-ul mă­r­cii Dacia este foarte ma­­re dar fami­lia­rita­tea cu bran­dul nu este la ace­­laşi nivel înalt. De fie­­care dată când avem chel­­tuieli de marketing pen­tru Da­cia acestea se văd. Mulţi au auzit şi cunoscut marca Dacia, dar nu ştiu produsul. Încă putem pro­mova bran­dul către clienţi dacă in­ves­tim în pro­movarea acestuia“, a subliniat Stoll.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO