Presiunea clienţilor vest-europeni asupra dealerilor Dacia este tot mai mare atunci când vine vorba de discounturi, urmând aceeaşi strategie precum în cazul brandurilor de volum, însă francezii de la Renault maximizează profitabilitatea mărcii autohtone prin eliminarea reducerilor.
„Atunci când intri într-un showroom Dacia nu primeşti discount la achiziţie. Poţi primi cel mult accesorii cum sunt covoraşele. Dorim să păstrăm acest model, cu toate că tot mai mulţi clienţi vor să primească discount. Dar Dacia, businessul model Dacia, este concentrat pe preţuri fixe şi retail în Europa de Vest“, a spus Jerome Stoll, Chief Performance Officer şi vicepreşedinte al Grupului Renault, responsabil de vânzări şi marketing, fiind al doilea om în ierarhia Renault după Carlos Ghosn. Miza strategiei o reprezintă menţinerea profitabilităţii brandului Dacia, care a fost denumită „vaca de muls“ a Renault, având o profitabilitate de circa 9%, similară cu a brandurilor premium.
Cu toate că principala piaţă a Dacia este Europa de Vest, cu cele mai mari vânzări înregistrate în Franţa şi Germania, vicepreşedintele Renault spune că în continuare clienţii occidentali sunt reticenţi când vine vorba de achiziţia propriu-zisă.
„Awareness-ul mărcii Dacia este foarte mare dar familiaritatea cu brandul nu este la acelaşi nivel înalt. De fiecare dată când avem cheltuieli de marketing pentru Dacia acestea se văd. Mulţi au auzit şi cunoscut marca Dacia, dar nu ştiu produsul. Încă putem promova brandul către clienţi dacă investim în promovarea acestuia“, a subliniat Stoll.