Companii

Razboi si reforma pe piata publicitatii

17.11.2000, 00:00 13



Pentru marile concerne internationale si agentiile de publicitate cu care colaboreaza, tensiunea competitiei pe pietele locale si globale nu a fost niciodata la fel intensa ca anul acesta, apreciaza analisti ai pietei.

Aceasta si pentru ca pentru buna perioada de timp, companiile multinationale cum ar fi Coca-Cola, Procter&Gamble, Deutsche Telekom sau Gillette s-au considerat stapani de neclintit ai marketingulului universal.

Dar in ultimii doi ani, fiecare dintre aceste redute globale au suferit de pe urma scaderii valorii actiunilor la burse si au fost nevoite sa-si reconsidere campaniile publicitare.

Nu putine au fost exemplele in care agentiile de publicitate au fost primele capete care au cazut din acest joc al dominoului. Altele au ramas cu imaginea patata si greu de refacut.

Potrivit ultimului clasament al agentiilor de publicitate cu prezenta globala realizat de Advertising Age, pe primul loc in topul a urcat compania McCann-Erickson Worldwide care este prezenta in 58 de tari unde lucreaza pentru 1.348 de clienti.

Locul doi este ocupat de DDB Worldwide, companie prezenta pe 40 de piete avand 721 clienti. Pe pozitiile urmatoare se gasesc Grey Advertising, Ogilvy&Mather Worldwide, EURO RSCG Worldwide, J.Walter Thompson Co., BBDO Worldwide etc.

In acelasi timp, topul companiilor care investesc cel mai mult in publicitate este dominat de grupul olandezo-britanic Unilever care a depasit rivalul american Procter&Gamble ca numar de campanii promotionale si agentii de publicitate cu care lucreaza.

Astfel, in timp ce Unilever a semnat 219 contracte cu cinci agentii de publiciate, P&G a incheiat 215. In clasament urmeaza Nestle cu 213 de contracte, Johnson&Johnson Co. cu 165 si Warner Lambert Co. cu 154.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO