Companii

Ratele au ajuns sa tina 60% din vanzarile Altex

25.06.2003, 00:00 19

"Mania" sistemelor de rate care au propulsat la sfarsitul anului vanzarile retelelor de magazine electrocasnice a continuat si in prima jumatate a acestui an.
“Acest inceput de an a fost putin peste asteptari din punct de vedere al vanzarilor, in conditiile in care vanzarile in rate au ajuns sa reprezinte 50%” a declarat Dan Ostahie, director general al retelei de magazine Altex.
Potrivit acestuia, ritmul s-a accentuat chiar in ultimele doua-trei luni. “Daca in primele trei luni ale acestui an am inregistrat cresteri ale vanzarilor de peste 100% fata de perioada corespunzatoare a anului trecut, in luna aprilie si mai ale acestui an cresterea a fost si mai mare. Mai mult, sistemele de rate au contribuit in aceste doua luni cu peste 60% la totalul vanzarilor realizate” a mai spus Ostahie.
In aceste conditii cifra de afaceri a companiei in acest an ar putea fi superioara estimarilor initiale.
“In general, prima jumatate a anului reprezinta cam 40% din vanzarile care se realizeaza pe ansamblul unui intreg an, insa dupa primele cinci luni suntem intr-o usoara depasire a planului. Dupa luna iunie vom putea avea o imagine mai clara, insa estimez o depasire cam cu 15% a previziunilor noastre pentru anul in curs”, a mai spus Ostahie.
La inceputul anului, compania estima vanzari de 70 de milioane de euro in acest an, in crestere fata de cele 40 de milioane euro inregistrate in anul 2002, iar profitul net era estimat la 3% din cifra de afaceri. In aceste conditii, cifra de afaceri al companiei ar putea ajunge depasi 80 de milioane de euro in acest an.
“Un rol important in revizuirea in sens pozitiv a vanzarilor l-au avut sarbatoarea Pastelui din acest an, precum si incalzirea vremii care au determinat cresteri importante ale vanzarilor, mai ales la aparate de aer conditionat si aparate frigorifice” a adaugat reprezentantul Altex.
Principalii concurenti ai companiei pe piata romaneasca estimeaza la randul lor cresteri ale vanzarilor fata de obiectivele stabilite la inceputul acestui an.
Astfel, reteaua Flanco, care a vandut anul trecut produse electronice si electrocasnice de peste 50 mil euro, si-a stabilit ca obiectiv pentru acest an un volum de vanzari de 75 milioane euro, insa ar putea, potrivit reprezentantilor companiei, sa ajunga la 100 milioane euro.
Interexpo, compania care detine magazinele Domo a vandut anul trecut prin intermediul retelei produse electronice si electrocasnice de peste 22 de milioane euro, iar anul acesta estima cresterea volumului cu peste 35% la 30 milioane euro. Dupa primele luni ale acestui an, reprezentantii companiei si-au revizuit insa in sens pozitiv obiectivul de vanzari, cresterea inregistrata fata de anul trecut fiind de peste 55%. sorin.pislaru@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO