Companii

Raport PwC: 7 din 10 lideri de business la nivel global spun că afacerea lor a fost afectată de criza sanitară, dar impactul nu a fost atât de sever pe cât anticipau; businessurile din turism şi industria de divertisment, cele mai afectate de pandemie

Dinu Bumbăcea, Partener şi Lider Consultanţă pentru afaceri PwC România

Dinu Bumbăcea, Partener şi Lider Consultanţă pentru afaceri PwC România

Autor: Cristina Bellu

06.04.2021, 14:43 109

Aproape trei sferturi (73%) dintre liderii de business la nivel global consideră că afacerea lor a fost afectată de criza sanitară, dar impactul nu a fost atât de sever pe cât anticipau în martie 2020, la începutul lockdown-ului, când 99% dintre companii estimau un impact negativ, notează raportul PwC Global Crisis Survey 2021 realizat pe baza informaţiilor transmise de peste 2.800 de lideri de afaceri, reprezentând organizaţii din 29 de industrii şi peste 73 de ţări.

Mai mult, pentru 20% dintre aceştia implicaţiile au fost chiar pozitive, situaţia firmelor fiind mai bună decât înainte de pandemie.

”În urmă cu doi ani, în primul raport publicat pe această temă, majoritatea (95%) respondenţilor preconizau că va avea loc o criză în următorii doi ani, însă la momentul respectiv, pe lista posibilelor cauze nu a fost inclusă o pandemie. Deşi efectul nu a fost atât de grav pe cât se anticipase, consecinţele restricţiilor aduse de pandemie sunt istorice, iar incertitudinea este încă prezentă”, spune Dinu Bumbăcea, Partener şi Lider Consultanţă pentru afaceri PwC România.

El consideră că organizaţiile au nevoie de o abordare agilă şi flexibilă pentru a gestiona cu succes diverse situaţii neprevăzute şi tipuri de crize.

Din datele PwC reiese că turismul, divertismentul şi învăţământul superior au fost cele mai afectate de criza sanitară. Efecte negative au raportat, de asemenea, industria prelucrătoare şi auto, servicii publice şi guvernamentale, serviciile financiare şi sectorul energiei, utilităţilor şi resurselor. La polul opus s-au situat companiile de tehnologie şi sănătate.

Totodată, doar 35% dintre respondenţi spun că au avut un plan de răspuns la criză „foarte relevant”, de unde rezultă că majoritatea nu au avut planuri concepute în acest sens. Astfel că, în prezent, 95% dintre liderii de afaceri declară că trebuie să-şi îmbunătăţească planurile de gestionare a crizelor, iar şapte din zece organizaţii intenţionează să-şi crească investiţiile în această direcţie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO