Companii

Ramona Julean, Tina R: Francizele din tara au devenit atat de profitabile incat am hotarat sa le cumparam

Ramona Julean, Tina R: Francizele din tara au devenit atat de profitabile incat am hotarat sa le cumparam

Ramona Julean, directorul de marketing al Tina R: Am inceput sa lucram cu fabricile mari din Romania si la ora actuala producem in sistem lohn in China, Romania, Turcia.

22.02.2007, 15:47 323

Ramona Julean, directorul de marketing al lantului de magazine Tina R, spune ca franciza a reprezentat o modalitate buna de a dezvolta compania, dar avand in vedere evolutia acesteia si profitabilitatea magazinelor din tara decizia de a le achizitiona a venit ca urmatorul pas logic.
"Avem experienta pentru ca noi suntem si francizor si am fost si francizat. Noi am fost primii care am adus brandul Motivi (magazin de imbracaminte - n.r.) in Romania, magazin cu care s-a intamplat acelasi lucru: a devenit atat de profitabil incat compania-mama a hotarat sa il cumpere", spune Ramona Julean.
Tina R detine in prezent zece magazine, dintre care sase in Bucuresti si patru in tara, in orasele Cluj, Iasi, Timisoara si Constanta, magazine care au fost operate initial ca francize.
Alte doua magazine, cel din Cora Pantelimon si cel din incinta hipermarketului Auchan Vitan sunt francize. De altfel, Tina R a fost printre primele companii romanesti din sector care au ales metoda francizei ca strategie de dezvoltare.
Printre conditiile de obtinere a francizei Tina R se numara dovada unei prime experiente in domeniu si a unei disponibilitati financiare capabile sa sustina investitiile initiale, care se ridica la suma de circa 75.000 de euro in cazul unui magazin de marime medie, de 150 metri patrati.
"Francizatul Tina R beneficiaza de serviciile de merchandising, campanii promotionale si de comunicare, politica de preturi aliniate si de aplicatii ale sistemului informatic. Un avantaj pentru francizat este acela ca Tina R preia tot riscul stocului de marfa nevanduta. In aceste conditii, riscul de business al francizatului tinde practic catre zero", explica Ramona Julean.
Pentru anul acesta, compania are planificata dublarea numarului de magazine, cu zece noi unitati care vor fi localizate in centrele comerciale care se vor deschide in tara sau in Capitala.
"Vrem sa fim prezenti in toate mall-urile care se deschid, ceea ce va duce la o crestere a cifrei de afaceri pe care o estimam in jurul valorii de 50%. Din moment ce productia este asigurata, putem sa ne concentram mai bine pe creatie si dezvoltare", spune directorul de marketing al Tina R.
Desi initial compania realiza intern manufactura noilor colectii, recent s-a decis realizarea productiei in sistem de lohn, pe motiv ca volumele necesare devenisera prea mari pentru a fi suportate de un singur atelier de productie.
"Am inceput sa lucram cu fabricile mari din Romania si la ora actuala producem in sistem lohn in China, Romania, Turcia. Am fi dispusi sa producem oriunde ni s-ar oferi oportunitati interesante", spune reprezentantul Tina R.
In 2006, TINA R a avut o cifra de afaceri de peste 4 milioane de euro cu o rata a profitului de aproximativ 10%, iar dupa consolidarea pozitiei pe piata, prin deschiderea celor 10 magazine in acest an, compania nu exclude nici posibilitatea de a exporta brandul Tina R in afara Romaniei.
"Suntem deschisi la ideea de a ne extinde pe extern. Mai ales acum, odata cu intrarea in UE, este mai simplu pentru ca poti controla mai usor activitatea de retail si dezvoltarea, dar e o tema pentru viitor. Cu siguranta am vrea sa incepem in tarile din regiune", spune Ramona Julean.
Pentru a sustine dezvoltarea pe pietele externe, Tina R a deschis anul trecut un departament de stil si design la Hong Kong pentru a facilita munca de studiere a pietei si a tendintelor.
Suma necesara pentru deschiderea unui astfel de departament se ridica la circa 100.000 de euro, iar pentru anul acesta, compania are programata o noua investitie de acest gen in Istanbul. Una dintre prioritatile companiei pentru acest an este inaugurarea paginii web, care sa ofere consumatorilor posibilitatea de a cumpara online.
"Sunt convinsa ca, in timp, din ce in ce mai multa lume va cumpara prin intermediul internetului", spune Ramona Julean.
Tina R a intrat pe piata in 1994, cu un prim magazin in Bucuresti, bazele firmei fiind puse de Iulia Stoica si Rares Jianu, care erau colegi de facultate.
Acum, echipa Tina R este formata din aproximativ 130 de persoane, iar incasarile magazinelor din Bucuresti depasesc 100.000 de euro lunar. Printre cele mai cunoscute lanturi de imbracaminte de pe piata locala se numara Steilmann, Kenvelo, Secuiana, Tina R sau House of Art.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO