Companii
Radu Timiş, Cris-Tim: La cifra de afaceri am crescut cu 14-15% în S1, dar la profitabilitate suntem la cel mai mic nivel
Radu Timiş, Cris-Tim
Radu Timiş, antreprenorul care controlează grupul din industria cărnii şi a lactatelor Cris-Tim, spune că primul semestru a adus companiei afaceri mai mari cu circa 14-15%, dar că creşterea preţurilor materiilor prime şi investiţiile făcute de la începutul anului au pus presiune pe profitabilitate.
„Din punctul de vedere al volumelor ne-am atins obiectivele, am avut o creştere de 12% în primele şase luni ale anului faţă de perioada similară a anului trecut. La cifra de afaceri am crescut cu 14-15% în această perioadă, însă din punctul de vedere al profitabilităţii suntem la cel mai mic nivel din cauza schimbării etichetei şi a faptului că materia primă a crescut cu 42% în acest interval“, a spus Radu Timiş, care conduce un grup cu afaceri de peste 120 mil. euro la nivelul anului trecut.
Cris-Tim a investit în modificarea reţetelor mezelurilor şi implicit a etichetelor astfel încât a adus pe raft produse mai sănătoase.
Cu toate că o schimbare mare de preţ nu ar fi acceptată de consumatori, românii au început să se îndrepte către produse premium şi să se uite mai puţin la preţ. „Românul este dispus să plătească mai mult pentru un produs cu o calitate mai bună. Se uită mai puţin la preţ şi alege tot mai mult produse mai bune, premium“, a mai spus Radu Timiş.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
ZF Retail Summit 2024: România are toate atuurile pentru a deveni un exportator de produse agroalimentare, pe modelul Poloniei, dar trebuie să accelereze investiţiile în procesare
-
Semnal dur de la Transelectrica: Să nu trecem de la protejarea consumatorilor la salvarea producătorilor de energie
-
Bursă. Alexandru Ilisie, OTP AM: BVB pare să se tranzacţioneze la un multiplu mai ridicat de evaluare decât bursele din regiune
-
ANA Hotels investeşte 11 mil. euro în redeschiderea restaurantului Panoramic din Braşov şi în înlocuirea telecabinei din oraş
-
Ambasadoarea SUA la Bucureşti: România devine mai stabilă, mai transparentă şi mai predictibilă pentru investitori. Aderarea la OECD va fi un mare salt înainte. Cine are viză de America să vină să şi-o reînnoiască chiar dacă este luată anul trecut.
-
Inflaţia dă înapoi datorită preţurilor alimentelor. Preţurile la servicii şi bunuri nealimentare cresc. Inflaţia anuală a fost de 5,9% în aprilie 2024 (6,6% în martie, 7,2% în februarie), dar preţurile la servicii au crescut cu 10%, iar la bunuri nealimentare cu 7%. Preţurile alimentelor au crescut cu numai 2%.
-
Bursă. Robert Bohynik, Goldman Sachs Polonia: Inteligenţa artificială este o parte potenţială, reală, viitoare a procesului de investiţii
-
Michael Tsamaz, la ultima discuţie cu analiştii înainte de a părăsi grupul OTE: Am fost foarte ataşat de piaţa din România, din păcate piaţa a devenit foarte dificilă, aşa am ajuns la exit. Grupul elen „nu are nimic nou de anunţat” în legătură cu vânzarea companiei de telefonie mobilă din România
-
Iaşi te inspiră!, un proiect ZF susţinut de Banca Transilvania. Bogdan Doroftei, Origyn Fertility Center din Iaşi: Am fost educaţi că trebuie să avem casă, job bun şi apoi să facem copii. Dar uităm că după 35 de ani scad dramatic şansele
-
ZF Investiţi în România! Grupul antreprenorial EMI International, cu Morphosis Capital şi Innova Capital în acţionariat, ţinteşte noi tranzacţii în Belgia şi analizează următoarea ţară pentru extindere
-
Pagina verde. Plastic – realităţi şi prejudecăţi. Mit sau realitate: Este plasticul colorat mai greu de reciclat decât cel transparent?
-
Pagina verde. Tot mai multe presiuni pe umerii IMM-urilor: din 2026, cele listate la Bursă trebuie să realizeze rapoarte ESG
-
ZF Retail Summit 2024. Avem în continuare un apetit pentru consum, deşi consumatorii sunt mai chibzuiţi. Este important să investim acum ca să putem să creştem sectorul de retail în viitor
-
Afaceri de la Zero. Tania Puşcărău produce genţi şi rucsacuri din piele într-un atelier din Reghin sub brandul Tanna. „Pentru mai mult de 50% dintre clientele noastre contează că sunt produse în România“
-
ZF Agropower. Fermierii îşi doresc o bursă românească de cereale, cu preţuri şi contracte la vedere, cum sunt cele din America, la Chicago, sau din Franţa, la Paris. „Este o soluţie foarte bună, ca să eliminăm barierele care există între fermieri şi traderi.“