Companii

Radiografia magazinelor Lidl: Magazinele au aproape 4.500 de articole pe rafturi, dintre care 82% sunt mărci private. Retailerul german activează pe piaţa de discount din România, magazinele companiei având suprafeţe de circa 1.000-1.300 mp

Discounterul german Lidl a deschis anul trecut 33 de magazine – unităţi noi, construite de la zero, şi relocări, respectiv înlocuiri ale unor unităţi mai vechi – apropiindu-se astfel de pragul de 300 de puncte de vânzare pe plan local.

Discounterul german Lidl a deschis anul trecut 33 de magazine – unităţi noi, construite de la zero, şi relocări, respectiv înlocuiri ale unor unităţi mai vechi – apropiindu-se astfel de pragul de 300 de puncte de vânzare pe plan local.

Autor: Cristina Roşca

21.02.2021, 00:00 11751

Numărul de produse de pe raftul magazinelor din comerţul modern din România diferă de la o reţea la alta şi mai ales de la un format la altul, hiper­marketurile de mari dimensiuni (peste 10.000 mp) ajungând să ofere şi 50.000-60.000 de articole consu­matorilor. La polul opus, magazinele de proximitate modernă ajung să aibă doar 2.000-3.000 de sku-uri. În ceea ce priveşte unităţile de discount, acestea au o ofertă relativ redusă, adaptată la suprafaţa maga­zinelor şi la politica de preţ.

Spre exemplu, clienţii găsesc în magazinele Lidl România o gamă de 3.155 de produse individuale pentru uz zilnic ce se găsesc permanent la raft. Sortimentul permanent este completat de un număr mediu de 1.260 de alte produse, disponibile periodic în promoţiile noastre săptămânale, potrivit unui raport al companiei. În total sunt astfel aproape 4.500 de bunuri.

Compania a venit pe piaţa locală acum un deceniu şi a adus un model de business diferit, mai exact a pariat puternic pe mărci private şi săptămâni tematice. Astfel, în toată reţeaua din România se găsesc într-o anumită săptămână un număr limitat de produse cu specific american, spaniol sau italian.

În afara produselor alimentare, gama include şi produse nealimentare, precum cosmetice, îmbrăcăminte şi aparate electrice mici. Acestea din urmă sunt însă minoritare ca număr.

„Gama de produse include peste 34% de articole regionale provenite de la furnizorii locali, o cantitate de 151 de produse alimentare organice, şi 47 de produse certificate Fairtrade.“

Un alt specific al Lidl este ponderea mare a produselor marcă privată. „Gama de produse marcă proprie reprezintă 82% din gama totală de produse. Produsele de marcă reprezintă 18% din gama totală de produse.“

De regulă, la ceilalţi retaileri din piaţă numărul de articole marcă proprie nu depăşeşte o treime din total.

 Retailerul german Lidl activează pe piaţa de discount din România, magazinele companiei având suprafeţe de circa 1.000-1.300 mp.

„Fiind un magazin de tip discount, Lidl pune preţ pe simplitate şi pe orientarea pe proces, precum şi pe centrele regionale de distribuţie şi pe subsidiarele naţionale“, conform raportului anual.

Lidl are pe plan local cinci depozite, ultimul inaugurat fiind cel din Roman. Acesta a fost primul din zona Moldovei şi aprovizionează în jur de 50 de magazine din zona de Nord – Est a ţării. Mai mult, Lidl construieşte al şaselea depozit lângă Bucureşti.

Discounterul german Lidl a deschis anul trecut 33 de magazine – unităţi noi, construite de la zero, şi relocări, respectiv înlocuiri ale unor unităţi mai vechi – apropiindu-se astfel de pragul de 300 de puncte de vânzare pe plan local. Mai mult, continuă expansiunea şi în 2021. Nemţii au venit oficial pe piaţa locală acum un deceniu, când au preluat 107 magazine Plus Discount. Apoi s-au extins de la zero. An de an compania a deschis unităţi noi, ritmul variind între zece şi peste 30 de magazine nou inaugurate. De altfel, cel mai alert ritm de după 2011, primul an oficial de prezenţă, este cel din ultima perioadă.

Nemţii au obţinut în 2019 afaceri de aproape 10 mld. lei.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO