Companii

Radiografia industriei turistice: România ajunsese la 8.500 de facilităţi de cazare, cu noi jucători pe fiecare segment, de la campinguri la cazări pe navă. Pandemia a lovit industria în cel mai bun moment. „Anul 2020 urma să fie cel mai bun pentru turismul românesc dacă nu venea pandemia“

ANALIZĂ

Radiografia industriei turistice: România ajunsese la...

Autor: Cristina Roşca

06.10.2020, 19:10 288

Pandemia de COVID-19 a lovit din plin industria HoReCa într-o perioadă în care se dezvoltau tot mai multe facilităţi de cazare, iar numărul de vizitatori creştea şi el. În 2020, hotelurile, pen­siunile şi campingurile lo-cale a trebuit să se ba­zeze aproape exclusiv pe vizi­tatori autohtoni. În mod normal 2,7 milioane de turişti străini veneau în România pentru business sau pentru a-şi petrece vacanţa. Aceştia, ca şi românii, s-au reorientat în 2020 în număr mare către propria ţară. Iar numărul de vizitatori locali nu a reuşit să compenseze golul.

„Deşi românii nu au mai putut călători în afară la fel de mult, nu au călătorit mai mult în ţară, cel puţin la noi nu s-a simţit acest lucru. Anul trecut am avut cam 15.000 de turişti care ne-au călcat pragul hotelului. Anul acesta numărul lor s-a diminuat foarte mult. Au fost cele trei luni în care am fost închişi, după care am redeschis în luna iunie şi lucrurile au început să îşi revină timid. Iulie a mers la aproape 60% din iulie anul trecut, iar în luna august am fost la 70% faţă de august 2019“, spune Dumitru Grecu, proprietar al hotelului Valea cu Peşti de patru stele de pe Transfăgărăşan.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO