Companii

Provincia duce vanzarile Debenhams la 10 mil. euro

Provincia duce vanzarile Debenhams la 10 mil. euro

Deschiderea magazinului Debenhams a atras investitii de, 2,5 milioane de euro, acesta avand o suprafata de 2.500 de metri patrati si comercializand peste 55.000 de articole

03.09.2007, 20:12 55

Investitia in extinderea celor trei branduri pe piata din provincie este estimata la 3,2 milioane de euro. "Vom deschide in Cluj un magazin Debenhams in care va fi inclus si un magazin Springfield, iar in Constanta vom deschide un magazin Debenhams si unul Esprit pana la sfarsitul acestui an sau cel tarziu la inceputul anului urmator", a spus Vicentiu Zorzolan, managing partner AAV Group si Fashion Retail Group.
Zorzolan vizeaza intrarea in urmatorii doi ani si in alte orase din tara, precum Timisoara, Iasi sau Brasov, iar pentru urmatorii patru ani si-a propus ca brandurile pe care le aduce in franciza sa ajunga si in magazinele din Arad, Sibiu, Oradea, Bacau, Suceava sau Sibiu.
De la inceputul anului, AAV Group si Fashion Retail Group au deschis trei magazine in aripa noua a mall-ului Vitan din Capitala, in urma unei investitii totale de peste trei milioane de euro. Deschiderea magazinului Debenhams a atras cea mai mare parte a investitiilor, 2,5 milioane de euro, acesta avand o suprafata de 2.500 de metri patrati si comercializand peste 55.000 de articole, printre care si colectii semnate de designeri romani.
"Avem un buget de dezvoltare pentru acest an de 10 milioane de euro. Limitarea noastra nu provine de aici, ci din faptul ca nu gasim locuri potrivite. Retail-ul depinde intr-o proportie covarsitoare de proiectele imobiliare", spune Zorzolan.
Strategia AAV si Fashion Retail Group urmareste deschiderea de magazine in mall-uri, pentru ca in Bucuresti nu exista deocamdata conceptul, atat de raspandit in strainatate, de "strada de cumparaturi", potrivit lui Zorzolan.
"Comertul stradal in Bucuresti e in faza incipienta, nu exista strazi, cafenele, parcari, iar o mare parte din cladiri sunt in stare jalnica. In sapte-opt ani de zile s-ar putea dezvolta insa si acest concept", precizeaza el.
Mai mult decat atat, chiriile in zonele bune sunt foarte mari, iar aceste spatii sunt acaparate de banci, farmacii sau firme de telefonie mobila.
AAV Group si Fashion Retail Group au inregistrat in primele sase luni ale acestui an o cifra de afaceri cumulata de circa 8 milioane de euro, urmand ca pana la sfarsitul anului sa ajunga la circa 20 de milioane de euro, aproape de sase ori mai mare fata de 2006.
"Cifra de afaceri de anul acesta se va repartiza aproximativ egal pe cele doua companii", precizeaza Zorzolan.
AAV Group, companie detinuta de Octavian Radu (40%) si Vicentiu Zorzolan (60%), a adus pana acum in Romania brandurile Esprit, Springfield si Women'Secret, iar Fashion Group, companie la care Zorzolan detine un pachet de 33,4% din actiuni, restul apartinand grupului RTC, este "responsabila" de prezenta brandului Debenhams.
Numai din francizele deja existente Zorzolan se asteapta la un rulaj de 35 de milioane de euro in 2008, dar pana la sfarsitul anului noi brand-uri ar putea fi aduse pe piata.
"Suntem in discutii cu o companie din Franta si cu una din Italia pentru aducerea in Romania a unui brand de textile pentru copii. Totodata, vom aduce si cosmetice naturiste si vom continua sa lansam pe piata nume cunoscute din retail-ul international de imbracaminte. Pe piata locala mai este inca mult loc de dezvoltare. Daca la nivel international exista circa 500 de firme cunoscute, in Romania sunt prezente sub 100", spune Zorzolan.
Totodata, compania va deschide in toamna lui 2008 primele magazine in mall-ul din Chisinau, urmand ca in 2009 sa se afle pe lista si doua orase importante din Bulgaria, Sofia si Varna.
Zorzolan nu a platit pentru francizele pe care le-a adus in Romania o taxa de intrare in sistem sau redevente anuale.
"Am platit doar prima franciza. Mi-am dat seama ca brandurile traiesc din rulaj, iar eu mi-am asumat obligatia de a deschide mai multe magazine, asigurandu-le in acest fel un volum mare de vanzari", spune Zorzolan.
Brand-urile aduse in Romania de AAV Group si Fashion Group se pozitioneaza pe piata ca produse adresate clasei medii, concurand cu Zara, Mango sau Promod.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO