Companii

ProTV, lider absolut de audienţă pe 1 decembrie

ProTV, lider absolut de audienţă pe 1 decembrie

Autor: Cristina Roşca

02.12.2010, 23:38 34

ProTV, liderul pieţei de televiziune, a fost pe 1 decembrie,ziua în care a aniversat 15 ani de existenţă, lider absolut deaudienţă la nivelul întregii zile, atât pe publicul din mediulurban, cât şi pe publicul comercial cu vârste cuprinse între 18 şi49 de ani, surclasându-şi principalul competitor, Antena 1, parte agrupului Intact.

Audienţa medie obţinută de ProTV pe întreaga zi a fost de 5,8puncte de rating pe întreg publicul din mediul urban, cu o cotă depiaţă de 22,6%. Pentru publicul comercial din mediul urban, cuvârste cuprinse între 18 şi 49 de ani, audienţa medie a fost de 5,6puncte de rating, iar cota de piaţă a ajuns la 27%. Antena 1,următoarea clasată, a avut pentru publicul din mediul urban oaudienţă medie de 2,7 puncte de rating şi 10,6% cotă de piaţă, iarpentru publicul comercial din mediul urban o audienţă medie de 2,2puncte de rating şi 10,6% cotă de piaţă.

Un punct de rating pentru tot mediul urban este echivalentul a115.000 de telespectatori, iar pentru main target este echivalentula 51.500 de telespectatori, ceea ce înseamnă că în prima zi a luniidecembrie, la nivelul întregii zile, circa 667.000 de români dinmediul urban au urmărit ProTV, în timp ce 310.000 au optat pentruAntena 1.

ProTV şi-a menţinut poziţia de lider şi în prime-time(intervalul de audienţă maximă - 19.00 - 23.00), cu o audienţămedie de 11,7% şi o cotă de piaţă de 25,1% pe publicul din mediulurban, dublu faţă de Antena 1, care a obţinut 5,9 punc­te de ratingşi 12,7% cotă de piaţă. Situaţia este similară şi pe publiculcomercial din mediul urban cu vârste cuprinse între 18 şi 49 deani. ProTV obţinea 11,3 puncte de rating şi 30,2% cotă de piaţă,iar Antena 1, 4,2 puncte de rating şi 11,3% cotă de piaţă.

Ştirile ProTV de la ora 19.00, principalul program de ştiri alzilei, a fost de asemenea lider absolut de audienţă, atât pepublicul din mediul urban, cât şi pe cel comercial din mediul urbancu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani. Audienţa medie a ştirilorProTV a fost de 12,3 puncte de rating şi 26,9% cotă de piaţă pepublicul din mediul urban, mai mult decât dublu faţă de Antena 1,care a obţinut 6,1 puncte de rating şi 13,3 cotă de piaţă.

În ceea ce priveşte publicul comercial din mediul urban cuvârste cuprinse între 18 şi 49 de ani, diferenţa dintre cei doicompetitori este chiar mai mare, ProTV având o audienţă medie de11,2 puncte de audienţă şi 31,2% cotă de piaţă, faţă de 4,5 punctede rating şi 12,6% cotă de piaţă în cazul Antenei 1.

La marea finală a celui de-al zecelea sezon al emisiunii "Dansezpentru tine" s-au uitat în minutul de maximă audienţă, înregistratla ora 20.57, aproape 3 milioane de telespectatori la nivelulîntregii populaţii a României. ProTV a înregistrat atunci 16,6puncte de rating pe întreg publicul din mediul urban şi 42,8procente din cota de piaţă pe publicul comercial, fiind liderabsolut de audienţă atât pe întreg publicul din mediul urban, câtşi pe cel comercial.

ProTV este unul dintre posturile de televiziune ale companieiProTV SA, care mai deţine posturile Acasă, Pro Cinema, ProTVInternaţional, Sport.ro şi MTV. Compania ProTV SA, cu venituri lanouă luni din an de 109,7 mil. dolari (81,2 mil. euro), în scăderecu 9% faţă de perioada similară a anului trecut, este parte agrupului american de televiziune CME.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO