Companii

Proprietarul unei cafenele din Centrul Vechi: Nu poţi închide centrul vechi pe expertize ale clădirilor făcute la începutul anilor ’90

George Remeş, actorul care a pus bazele Godot Café Teatru în 2010, în urma unei investiţii de peste 150.000 de euro, consideră că prezenţa bulinei ar fi nejustificată pe clădirea din 1937 devenită unul dintre locurile în care actori tineri îşi desfăşoară spectacolele.

„Am solicitat o nouă expertiză, cea anterioară a fost făcută la începutul anilor ’90.“ Crede că expertizarea se va încheia până de sărbători, iar deocamdată nu ştie dacă va putea să funcţioneze în mod normal până atunci.

„Ar trebui să se sesizeze cineva totuşi şi să facă nişte expertize reale, nu putem să ne bazăm în 2015 pe expertize făcute în anii ’90 dacă ne preocupăm serios de asta; cred că ar trebui să se facă expertizarea la toate clădirile vizate şi nu numai – sunt multe care nu au bulină şi poate ar merita“, a explicat Remeş pentru revista Business Magazin (www.bmag.ro).

Alături de ceilalţi coproprietari ai Godot, este pregătit să se apuce de consolidarea clădirii, dar spune că este limitat de legile confuze şi de autorizaţiile care se eliberează greu: „La legea din 1994 (ordonanţa care pre­vede consolidarea clădirilor încadrate în clasa I de risc seismic, republicată în Monitorul Oficial în 2013 – n. red.) se prevăd nişte fonduri – care se vor da împrumut fără dobândă sau cu dobândă foarte mică –, dar nu ne-a spus cineva unde sunt fon­durile acestea, dacă se pot accesa, dacă sunt disponibile, pentru că suntem gata să ne apucăm, de asta facem şi expertiza, ca să venim cu soluţii de consolidare.“

George Remeş estimează costurile consolidării spaţiului în care funcţionează cafeneaua la o valoare cuprinsă între 150 şi 200 de euro pe metru pătrat, iar cele ale consolidării întregii clădiri la 650-700 de mii de euro.

O altă dificultate sesizată în reali­zarea consolidărilor se leagă de obţinerea autorizaţiilor necesare intervenţiilor de acest tip. „Numai pentru a obţine o autorizaţie de intervenţie trebuie să mergem până la minister; un lucru bun care cred eu că ar trebui să se facă ar fi să se scurteze perioadele de aşteptare pentru că dacă, spre exemplu, noi am cerut un certificat de urbanism, durează 30 de zile să ni-l dea, iar fără el nu putem face nimic. Nu e normal să aştepţi 30 de zile în momentul în care ei vin şi îţi pun lacătul pe uşă, ar trebui să se rezolve situaţia în trei zile“, explică antrepre­norul, care apreciază că, dacă va trebui să aştepte toate autorizaţiile, va dura circa doi ani.  În acest context, spune că a luat în calcul şi mutarea într-o altă sală, pentru perioada în care ar putea să nu mai funcţioneze pe strada Blănari. Unii dintre proprietarii de astfel de afaceri s-au mişcat repede şi şi-au anunţat deja mutarea.

În centrul istoric sunt încadrate în clasa I de risc seismic 14 clădiri, din peste 200 ale comercianţilor care funcţionează aici, astfel că sunt afectate în jur de 5% din afacerile din centrul istoric.

Citiţi în numărul din această săptămână al revistei Business Magazin ce spun proprietarii de spaţii din Centrul Vechi despre legea care i-a obligat să închidă businessul.

 
Companii - care are si subcategorii
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.