Companii

Proprietarul unei agenţii care trimite 4000 de români în vacanţă în Malta: Mă sperie că românii nu cumpără pachetele de 275 de euro, ci le aleg doar pe cele la 4 sau 5 stele

Proprietarul unei agenţii care trimite 4000 de români în vacanţă în Malta: Mă sperie că românii nu cumpără pachetele de 275 de euro, ci le aleg doar pe cele la 4 sau 5 stele

Autor: Mirabela Tiron

09.05.2011, 16:34 1742

A venit în România în 1998 la un târg de maşini pentru Dacia, pecare plănuia să o vândă în Malta şi astfel să îşi facă un businessdin comerţ. Deşi nu s-a concretizat nimic cu Dacia, la un an dezile de la prima vizită în România, maltezul Mark Neville Farrugia,40 de ani în prezent, a pus bazele companiei Malta Travel, singurultouroperator care vinde vacanţe românilor în insula malteză.Agenţia asigură 80% din traficul de turişti din România cătreMalta, potrivit oficialilor companiei.

"În primul an de funcţionare a agenţiei am trimis aproape 300 deromâni în Malta de Revelion, ceea m-a determinat să investesc îndezvoltarea companiei de turism pe piaţa românească", îşi aduceaminte Mark Neville Farrugia, de profesie avocat. El a venit înRomânia cu 3000 de euro pe care i-a cheltuit pe închirierea uneiaeronave pentru un zbor charter în Malta de Revelion.

Maltezul îşi aduce aminte că în urmă cu mai bine de zece aniîncerca să îşi înfiinţeze o agenţie de turism şi în Londra, însăgaranţiile solicitate de stat erau prea mari. Ulterior a ales, cape lângă business-ul din turism în România, să încheie parteneriateîn turism şi în Ungaria şi Sicilia.

Farrugia a reuşit să vândă românilor chiar şi 4000 de vacanţe îninsula mediteraneeană în anii de creştere economică, însă în 2010numărul pachetelor vândute s-a redus la 2700, după cum spuneel.

"Pe piaţa românească vând şi pachete de vacanţă la 275 de eurodar mă sperie să văd că nimeni nu cumpără aceste pachete, cu cazarela trei stele. Românii aleg sejururi la 600 de euro cu cazare lapatru sau cinci stele", susţine proprietarul Malta Travel, careaşteapă anul acesta venituri de 2,7 milioane de euro.

În 2009, compania a raportat la Registrul Comerţului un profitde circa 69.000 de lei (16.500 euro), la o cifră de afaceri(cmision) de puţin peste un milion de lei (238.000 de euro).

Proprietarul companiei din turism susţine că deşi pe piaţaromânească nu există niciun alt touroperator care să vândă vacanţeîn Malta, concurenţă există. "Românii care merg în vacanţă potalege între mai multe destinaţii. Clientul nostru nu este turistulde Halkidiki", apreciază el.

Farrugia mai susţine că în medie românii plătesc în medie 600 deeuro pe un sejur de o săptămână în Malta, însă pe lângă aceastăsumă, fiecare român mai cheltuieşte în jur de 900 de euro pesăptămână într-o vacanţă pe insula malteză. "Am făcut o cercetarecu privire la profilul turistului român care merge în vacanţă înMalta şi a rezultat că aproape 60% sunt de profesie medici, în timpce restul sunt directori de companii, judecători, avocaţi sauartişti". El a mai precizat că românii sunt turişti pretenţioştiiar cei mai mulţi dintre cei care ajung în Malta îşi cumpărăexcursii şi tururi opţionale.

Anul acesta Malta Travel va opera săptămânal câte un zborcharter în perioada 16 iunie-29 septembrie. Dacă aeronaveleînchiriate anul trecut aveau o capacitate de 98 de locuri, celerezervate pentru anul acesta au 190 de locuri. Proprietarulcompaniei touroperatoare se aşteaptă să vândă aproape 4500 devacanţe românilor.

"Simt că piaţa îşi revine. Avem atât solicitări pe segmentul deleisure cât şi pe segmentul coroporate: companiile din farma îşiduc angajaţii la conferinţe şi incentive-uri în Malta". Cele maimulte pachete de vacanţă ale touroperatorului Malta Travel suntvândute de către agenţiile de turism revânzătoare, companiamaltezului operând o singură agenţie proprie în Bucureşti.

Deşi stă în România doar patru luni pe an, maltezul Mark NevilleFarrugia susţine că nu ar renunţa la afacerea din turism şi că deşiîn anii 2009 şi 2010 a stopat cursele charter spre Malta din ClujNapoca şi Timişoara, plănuieşte ca în 2012 să repare "aceastăgreşeală făcută pe fondul zvonurilor legate de criză"

Mai mult, maltezul Farrugia nu pare descurajat nici de faptul căîn topul preferinţelor românilor, în ceea ce priveşte destinaţia devacanţă, se menţin Grecia, Turcia şi Bulgaria. Anul trecut,insulele greceşti au atras 380.000 de români în vacanţă.

"În Malta nu vin românii care merg în vacanţă pentru a mânca, civin cei care vor să viziteze, să meargă în circuite culturale şi săparticiple la sărbători religioase".

Cu aproape 400.000 de locuitori, Malta atrage anual 1,3 milioanede turişti străini. În promovarea destinaţiei se investesc anual 10mil. de euro.

Doar 300 de români lucrează pe această insulă, potrivit luiFarrugia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO