Companii

Proprietarii de malluri au negociat de la caz la caz situaţia chiriilor din timpul stării de urgenţă. Guvernul încă nu a decis dacă acordă scutiri sau nu

Proprietarii de malluri au negociat de la caz la caz...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

01.03.2021, 00:08 1273

Negocierea chiriilor şi a cheltuielilor aferente perioadei de stare de urgenţă din 2020 pentru chiriaşii din centrele comerciale rămâne încă la „mica înţelegere“ dintre retaileri şi proprietarii mallurilor, în condiţiile în care guvernul nu a luat încă o decizie cu privire la scutirea de la aceste costuri, aşa cum a anunţat încă de la finalul lui 2020.

Mai exact, în decembrie, guvernul spunea, printr-un proiect de ordonanţă de urgenţă, că va acorda ajutor de stat magazinelor din centrele comerciale care nu au putut derula activitate economică în timpul stării de urgenţă. De proiectul anunţat în decembrie 2020 nu a beneficiat niciun chiriaş până acum, deoarece nu a fost aprobat şi pus în practică.

„Noi am fost primul mall care a acordat din proprie iniţiativă exonerarea chiriei fixe pentru prima lună de stare de urgenţă tuturor chiriaşilor care nu au putut funcţiona în acea perioadă, propunând ulterior diverse soluţii: amânări la plată, reduceri suplimentare de chirie, reducerea taxei de cheltuieli comune“, spune Maria Crăciun, managerul Veranda Mall din Bucureşti.

La fel s-a întâmplat şi în cazul Anchor Grup, proprietarul Bucureşti Mall şi Plaza România. „Am analizat şi am găsit soluţii personalizate pentru fiecare chiriaş prezent în Bucureşti Mall-Vitan şi Plaza România“, spune Affan Yildirim, director general şi membru în consiliul de administraţie al Anchor Grup, fără a detalia însă în ce au constat aceste soluţii.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO