Companii

Promotiile si creditul au marit vanzarile de masini din import in noiembrie

16.12.2004, 00:00 20

Pe piata auto, luna noiembrie inseamna de regula asteptarea ofertelor din decembrie. Aceasta inseamna vanzari mai mici decat in lunile septembrie sau octombrie. Anul acesta insa, luna noiembrie a fost pentru multi importatori cea mai buna luna de vanzari din ultimii ani. explicatia e simpla: reducerile de preturi si dezvoltarea sistemelor de finantare.
"Preturile masinilor au scazut in valoare nominala fata de anul trecut. In cazul modelelor la care pretul nu a scazut, importatorii si dealerii au oferit echipamente suplimentare gratuit, ceea ce inseamna pana la urma tot o reducere de pret", este de parere Marius Carp, director executiv al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
In aceste conditii multi dintre clienti au decis sa nu mai astepte pana in luna decembrie pentru a-si cumpara o masina.



Importuri record
Vanzarile de autoturisme din import au ajuns in luna noiembrie a acestui an la mai bine de 6.500 de unitati, in crestere fata de cele peste 5.100 de unitati livrate luna trecuta.
Nu este de mirare astfel ca Renault, cea mai vanduta marca de import a anuntat ca luna noiembrie a reprezentat un record de vanzari pentru grupul francez de la intrarea sa pe piata romaneasca cu cele mai bine de 1.300 de autoturisme livrate. Aceeasi a fost situatia si in cazul altor marci frantuzesti, dar si germane.
Dupa Renault, care ocupa loocul intai in topul marcilor de import cu peste 9.500 de autoturisme vandute, se afla dupa primele 11 luni Skoda cu 6.700 de unitati, Peugeot cu peste 6.000 de unitati si Volkswagen, cu aproape 5.900 de unitati.
Pe ansamblul primelor 11 luni vanzarile de autoturisme de import au depasit 51.000 de unitati, ceea ce corespunde unei cresteri de peste 34% fata de perioada similara a anului trecut.



Noiembrie mai greu pentru romani
Nu acelasi lucru s-a intamplat in ceea ce priveste masinile produse local. Atat Dacia, cat siu Daewoo au inregistrat scaderi ale vanzarilor in noiembrie fata de octombrie.
In cazul producatorului de la Colibasi, explicatia este reprezentata de faptul ca desi lucreaza la capacitate maxima pentru modelul Logan, livraraile pe piata locala au scazut din cauza necesitatii de a livra astfelde automobile la export, pentru a putea permite lansarea modelului Logan pe diversele piete est-europene si nu numai.
"Productia realizata de Dacia a fost sensibil egala in lunile octombrie si noiembrie. Cum exporturile au crescut puternic era de asteptat ca livrarile de pe piata locala sa se reduca", apreciaza Carp.
Dacia a ajuns potrivit reprezentantilor sai la comenzi de 30.000 de unitati pentru modelul Logan, pana acum fiind livrate 15.000 de unitati.
In luna noiembrie a acestui an s-au vandut peste 8.500 de autoturisme produse local. Valoarea este insa mai mica decat cele 10.300 de autoturisme care s-au vandut in luna octombrie.
Exporturile de autoturisme au crescut in noiembrie la 2.700 de unitati, mai mult cu o treime fata de luna precedenta.



Spre 180.000 de masini
Cum promotiile la masini s-au accentuat in luna decembrie a acestui an, este de asteptat, cred analitii pietei, ca estimarile privind vanzarile de automobile din acest an sa fie din nou depasite, cum s-a intamplat pe parcursul intregului an. Potrivit estimarilor, piata auto ar trebui sa ajunga anul acesta la 170.000-180.000 de unitati, ceea ce ar reprezenta o crestere de peste 33%. In aceste conditii, 2004 va reprezenta cel mai bun an din punctul de vedere al vanzarilor de masini din Romania de dupa Revolutie, valoarea pietei urmand a depasi 1,5 miliarde de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO