Companii

Profitul producatorului Santal, afectat de deprecierea leului

05.03.2009, 14:30 30

Parmalat, producatorul sucurilor Santal, a realizat anul trecut vanzari nete de 13,4 mil. euro pe piata romaneasca, in scadere cu 7% fata de valoarea din 2007, si un profit EBITDA (inainte de plata dobanzilor, impozitelor, includerea deprecierii si amortizarii) de 2 mil. euro, conform raportului financiar al companiei italiene.

Giampaolo Manzonetto, directorul general al Parmalat Romania, a precizat ca vanzarile in moneda locala au fost pe un trend ascendent anul trecut, insa cu un ritm sub estimarile initiale ale companiei. Ritmul de crestere al veniturilor companiei, in lei, poate fi estimat la 2-3%, tinand cont ca moneda nationala s-a depreciat anul trecut cu circa 10% fata de euro. "Consumul de sucuri naturale s-a diminuat in trimestrul patru din 2008 si ne-a incetinit cresterea, de aceea per ansamblul anului am inregistrat un avans sub ritmul la noua luni", a declarat el.
La nivel local, vanzarile de sucuri Santal, care reprezinta peste 90% din afacerile Parmalat Romania, au inregistrat in primele noua luni ale anului 2008 o crestere de aproape 7% in volum fata de perioada similara din 2007, potrivit datelor companiei. In 2007, cand temperaturile mari din vara au adus o crestere record a consumului de bauturi racoritoare, producatorul raporta un avans in volum de 40% la noua luni pe segmentul sucurilor de fructe.
Valoarea EBITDA inregistrata de compania din Romania s-a diminuat anul trecut cu circa 35% fata de 2007, se mai arata in raportul Parmalat. "Ne-a afectat deprecierea leului in raport cu euro, deoarece aproape toate materiile prime pe care le utilizam in Romania sunt importate. Faptul ca am decis sa nu transferam in pret aceste cresteri de costuri a dus la o diminuare a marjelor noastre de castig", a explicat Manzonetto.
In 2007, Romania a fost a doua piata pentru grupul italian Parmalat, ca si profitabilitate, subsidiara locala raportand o marja a EBITDA de 21,5%.
Compania detine o fabrica pentru productia sucurilor Santal in comuna Tunari, langa Bucuresti, in care a investit pana in prezent peste 15 mil. euro. Unitatea de productie a fost inaugurata in 1996, la cinci ani dupa intrarea Parmalat pe piata locala cu sucurile Santal.
Pe piata locala, Santal este liderul segmentului juice 100% (sucuri cu continut de fruct de 100%), cu o cota de circa 20%, si concureaza cu produse precum Tymbark (Maspex), Prigat (Pepsi Americas), Cappy (Coca-Cola Hellenic) sau Granini (Carlsrom Beverages). Parmalat este prezent si pe segmentele nectaruri, still drinks (sucuri cu continut redus de fructe) si ice tea (ceai gata preparat). La nivel local, compania activeaza si pe piata laptelui UHT, aceasta categorie reprezentand circa 6% din vanzarile totale in volum.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO