Companii

Profitul Bermas a crescut uşor deşi compania a vândut cu 7% mai puţină bere

Profitul Bermas a crescut uşor deşi compania a vândut cu 7% mai puţină bere

Foto: Shutterstock

Autor: Adrian Cojocar

31.10.2011, 18:32 256

Producătorul de bere Bermas Suceava (BRM) listat pe bursă a înregistrat în primele nouă luni ale anului un profit net de 2,7 mil. lei, cu 3% peste câştigul raportat în acelaşi interval al anului trecut.

Afacerile societăţii s-au redus în primele trei trimestre cu 2%, la 20,7 mil. lei (6,5 mil. euro), iar volumul de bere vândută de companie s-a diminuat cu 7,25%, potrivit raportului Bermas.

"Factorii conjuncturali cu influenţe negative asupra activităţii societăţii ar fi următorii: timpul nefavorabil din perioada iulie - august 2011 faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, puterea de cumpărare în scădere a populaţiei afectată mai mult de criza economică, diminuarea capacităţii de plată a clienţilor distribuitori de bere ca urmare a limitării accesului la credite, devalorizarea monedei naţionale în raport cu euro, majoritatea contractelor

încheiate pentru achiziţii având preţuri negociate în euro", spun reprezentanţii Bermas.

Pentru a susţine vânzările de bere compania a fost nevoită să acorde discounturi cu 15% mai mari la distribuitori, în valoare de aproape 5 mil. lei şi a cheltuit 326.000 de lei pentru promovarea mărcii Bermas.

Un impact negativ asupra profitului companiei l-au avut cheltuielile în creştere cu salariile, care s-au majorat cu 12,6% faţă de primele nouă luni din 2010.

Totodată, cheltuielile cu materiile prime au crescut cu 9,6% în acelaşi interval, la 7,3 mil. lei, acestea având şi cea mai mare pondere în costuri.

Pe de altă parte, cheltuielile cu dobânzile la credite s-au diminuat cu 43%, la 150.000 de lei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO