Caută doar în titlu
Companii

Profil de manager, în viziunea oamenilor importanţi din business: vizionar, integru, adaptabil şi cu grijă faţă de oameni

Managerii de top care au participat anul acesta la realizarea anuarului „Who’s who in business. Cei mai importanţi 1.000 de oameni din business“ au fost rugaţi să enumere trei atribute ale unui manager de succes, iar centralizarea răspunsurilor acordate în urma completării chestionarului arată că executivii pun mare accent pe integritate, viziune şi pe abilităţile de leadership ale celor ajunşi în funcţii de conducere.

Majoritatea covârşitoare a oamenilor de afaceri care au răspuns la această întrebare din chestionarul ZF a fost de acord că integritatea este una dintre cele mai importante atri­bu­te pe care trebuie să le aibă un manager de succes. Spre exemplu, Omer Tetik, CEO al Băncii Tran­silvania, spune că „integritatea este esenţială pentru un li­der, alături de empatie şi comunicare transparentă“. La rândul său, Dinu Malacopol, CEO  al operatorului tele­com Digital Cable Systems, spune că „este nevoie de integritate şi de implicare personală pentru a avea succes“. De aceeaşi părere este şi Dragoş Sîrbu, direc­torul general al Flanco, care crede că „este nevoie de integritate, flexibilitate şi consecvenţă pentru a reuşi“. Grija faţă de oameni, alături de leadership şi viziu­ne sunt atributele unui manager de succes în opi­nia lui Sorin Mîndruţescu, CEO al compa­niei Oracle România.

Într-o notă la fel de optimistă, managerii din România spun că apreciază capacitatea rapidă de adap­tare şi reinventarea continuă. Spre exemplu, Alina Drăgan, vicepreşedinte al UniCredit Bank, consi­de­ră că „adaptabilitatea este cheia succesului, alături de inteligenţă şi creativitate“. La fel spune şi Eric Mazil­lier, CEO al retailerului de echipamente sportive Decathlon, care crede că „este extrem de important ca un bun manager să poată să anticipeze viitorul şi să dea un scop fiecărei acţiuni pe care o face“.

Mulţi dintre executivii chestionaţi au răspuns că viziunea este esenţială pentru succesul unui mana­ger, caracteristică însoţită de inova­ţie foarte des, curaj sau creativitate. Cele două categorii de concepte par com­ple­mentare, pentru că „trebuie să ştii unde vrei să ajungi, dar trebuie să ajungi acolo în felul tău şi să li­vrezi ceva diferit“.  Asta crede şi Felix Pătrăşcanu, ma­na­ging partner al firmei de curierat Fan Courier: „Consider că este foarte im­por­tant ca un manager de suc­ces să aibă viziune, voinţă şi curaj“. Un răspuns ase­mă­nător l-a avut şi Dragoş Pavăl, preşe­din­tele retailerului de bricolaj Dedeman, care a spus că „secretul reuşitei pentru un bun manager este per­se­verenţa, alături de viziune şi curaj“.

La rândul său, Grigore Horoi,  directorul general al com­paniei din industria alimentară Agricola Bacău, crede că „un bun manager trebuie să aibă o viziune clară asupra viitorului businessului şi să aibă capaci­ta­tea de a mobiliza şi exploata resursele echipei de management pentru realizarea obiectivelor asumate, dar şi să ţină la reputaţia sa şi la companie şi să fie bine informat“.

Pentru Alexandru Munteanu, directorul de dezvoltare de business al Visual Fan, secretul pentru a fi un manager de succes stă în determinare, diploma­ţie şi, „de ce nu, nervi de oţel“.

Buna comunicare cu echipa este un alt ingredient al unui manager de succes, iar această trăsătură a fost pusă în prim-plan de Eric Faidy, preşedintele producătorului de anvelope Michelin Europa Centrală şi de Sud: „Consider că unul dintre atributele esenţiale ale unui manager este capacitatea de a comunica“.  În opi­nia lui, agilitatea este un alt atribut important pentru succesul în management.

La capitolul pregătire profesională, taberele se împart în două. Unii au prioritizat experienţa şi expertiza, susţinând că un bun manager trebuie să fie expert în domeniul în care lucrează şi trebuie să fie extrem de bine pregătit, în timp ce alţii au considerat că este şi mai important să nu aibă ego şi să fie deschişi să înveţe mereu.

Spre exemplu, Cătălin George Pozdarie, direc­to­rul general al retailerului de echipa­men­te spor­tive Hervis, consideră că „este necesar ca un manager să fie dornic să în­veţe, să fie te­nace şi fle­xibil“. La fel şi Cătălin Arde­lea­nu, direc­to­rul financiar al Azuga Waters, spune că „un bun mana­ger trebuie să fie expert în do­me­niul pe care îl conduce, dar să şi în­veţe con­tinuu, trebuie să fie un bun strateg, dar şi bine informat şi să acorde sprijin echipei sale“.

Hezy Ovadia, preşedinte URBB, îmbu­teliatorul mărcii Tuborg, spune că „un bun manager trebuie să renun­ţe la ego“, în timp ce Răzvan Gheor­ghe, directorul general al firmei de con­sultanţă imobiliară Ac­tive Pro­per­ty Services, consideră prio­ritar ca un manager „să cunoască ex­trem de bine sectorul în care activează, să fie un bun lider şi să stăpânească par­tea financiară foarte bine“.

Mulţi manageri pun mare preţ pe echi­pă şi subliniază că este necesară im­pli­care per­sonală pen­tru ca busi­nes­sul să se dez­vol­te. Radu Gorduza Lupu, CEO al com­pa­niei de servicii me­dicale Affidea Ro­mâ­nia, spune că „un bun manager trebuie să îi de­termine pe cei pe care îi con­duce să iasă din zona de confort, să-şi găsească unicitatea astfel încât să exceleze în domeniul lor, pentru că succesul e un sport de echi­pă. Un manager de succes tre­buie să fie capabil să vadă po­tenţialul de creştere al afacerii acolo unde alţii văd doar limitările, să nu se rezume la a gestiona afacerea, ci să o conducă efectiv şi să o dezvolte“. De aceeaşi părere este şi Sorin Timuş, direc­torul general al producătorului de brânzeturi Hochland România, care spune că „mana­ge­rul de succes are încre­dere în el şi în oamenii pe care îi coordo­nează, îşi asumă responsabilitatea, îm­bunătăţeşte şi se dezvoltă continuu, atât pe el, cât şi pe oamenii pe care îi coordonează“.

Companii - care are si subcategorii
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.