Companii

Profi renunţă la modelul de discount şi devine magazin de proximitate

Şah la Patriciu: Profi se ropoziţionează pe segmentul magazinelor de proximitate

Autor: Cristina Rosca

13.02.2012, 14:36 1274

Retailerul Profi, deţinut de fondul de investiţii polonez Enterprise Investors, s-a repoziţionat pe piaţa de retail autohtonă, devenind reţea de magazine de proximitate. Anterior Profi era cunoscută ca reţea de magazine de tip discount, segment de piaţă pe care activa alături de Lidl şi Penny Market.

"S-a schimbat mediul de afaceri în retail, iar graniţele dintre magazinele de discount, supermarketuri şi hipermarketuri au devenit tot mai incerte, fiecare dintre aceste categorii împrumutând din metodele şi atracţiile celorlalte," a declarat Pawel Musial, directorul general PROFI Rom Food, compania care oprează magazinele Profi.

Odată cu noua poziţionare Profi va intra pe segmentul magazinelor de proximitate, însă va rămâne un jucător din retailul modern, potrivit oficialilor companiei.

Cea mai mare reţea de magazine de proximitate de pe piaţa locală a fost (sau este) Mic.ro. Situaţia reţelei de circa 600 de magazine deţinute de Dinu Patriciu este incertă. În prezent nu se ştie dacă magazinele sunt sau nu închise şi dacă se vor mai redeschide. Magazinele Profi au însă o suprafaţă de câteva ori mai mare şi un număr mai mare de produse decât mic.ro.

Profi a închis întregul lanţ de 107 magazine duminică noaptea şi îl va redeschide marţi. Aceasta a fost o acţiune de marketing în urma căreia reţeaua urmează să se repoziţioneze pe piaţă.

Lanţul de magazine a avut anul trecut o cifră de afaceri de 214,5 mil. euro, în creştere cu circa 29% comparativ cu 2010.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO