Companii

Profi pariază pe vânzările la sate? Aproape jumătate din magazinele deschise în 2021 sunt pe formatul Loco. Profi Loco a fost lansat în 2015 ca un format destinat mediului rural

Profi pariază pe vânzările la sate? Aproape jumătate...

Autor: Cristina Roşca

11.08.2021, 00:08 4374

Lanţul de magazine Profi, controlat de fondul de investiţii Mid Europa Partners, pariază tot mai mult pe rural, astfel că aproape jumătate din cele 90 de magazine deschise în 2021 sunt pe formatul Loco, destinat satelor şi comunelor.

Această situaţie este una conjuncturală, spun sursele din piaţă. Mai exact, în pandemie formatele de proximitate din oraşe au fost afectate de programul redus de funcţionare, acesta fiind unul dintre principalele lor avantaje pentru a atrage clienţi. La polul opus, în rural, pentru că existau reguli care limitau libertatea de mişcare, oamenii alegeau să cumpere local mai degrabă decât să meargă la oraş ca anterior. Astfel, jucătorii amplasaţi în sate şi comune au avut de câştigat. Plus că a existat şi o migraţie a orăşenilor către rural în pandemie.

Restricţiile s-au ridicat între timp, aşa că treptat com­portamentul de consum va reveni la normal, însă cel mai probabil abia în 2022. Atunci e posibil şi ca Profi să parieze mai mult pe deschideri în urban, spun sursele din piaţă.

Decizia de a intra pe această piaţă era şi este justificată de faptul că în rural singura competiţie vine din partea micilor comercianţi care au forţă redusă de negociere şi deci pot practica preţuri mai mari la raft. În plus, în România, în mediul rural trăieşte peste 50% din populaţia României, cea mai mare pondere din Europa.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO