Companii

Produsele alimentare fără sau cu conţinut scăzut de zahăr încep să „îndulcească“ veniturile producătorilor. În anumite cazuri, vânzările s-au dublat de la an la an. Băuturile tip cola fără calorii au vânzări de circa 300-330 mil. lei anual, pe o piaţă de 2,5-2,8 mld. lei a băuturilor de tip cola, ceea ce înseamnă o pondere de 10-13%

ANALIZĂ

În ultimii ani producătorii de alimente şi băuturi au dezvoltat tot mai multe produse „zero (zahăr)“, „max“ sau „light“.

În ultimii ani producătorii de alimente şi băuturi au dezvoltat tot mai multe produse „zero (zahăr)“, „max“ sau „light“.

Autor: Florentina Niţu, Cristina Roşca

09.10.2021, 11:39 230

Consumatorii români de su­curi, dulciuri, îngheţată sau lactate se uită tot mai atent pe etichetă, iar conţinutul caloric ori de zaharuri cân­tă­reşte greu în de­cizia de cum­pă­rare. În acest con­text, pro­­du­că­torii de pro­fil au dezvoltat şi dez­voltă în conti­nuare produse care să cores­pundă acestor cerinţe, aşa că pe rafturi apar tot mai des sucuri „zero (zahăr)“, „max“ sau „light“, la fel şi iaurt sau brânzeturi „slabe“ ori cu „0% grăsime“. Când vine vorba de dulciuri, unele super­mar­keturi au creat o secţiune specială pentru cele cu înlocuitori de zahăr sau pentru cele cu puţine calorii.

Aceste mutări sunt justificate dat fiind că vânzările produselor fără zahăr în România reprezintă mo­mentan sub 10% din totalul pie­ţei de bunuri alimentare, iar loc de creştere există şi mult, mai ales dacă luăm drept reper cifrele din Occident. Din estimările ZF, românii cheltuie anual circa 400-450 mil. lei pe băuturi şi alimente de acest tip - fără sau cu puţin zahăr, cea mai mare pondere în total având-o sucurile cu bule.

„Dacă ne uităm în Occident, la Marea Britanie sau Irlanda, observăm o pondere de 60-65% a produselor fără zahăr în totalul vânzărilor. În România, cota de piaţă este de doar 10%, dar există mult spa­ţiu de creştere. Investim mult atât în pro­mo­varea şi realizarea produselor, cât şi în expunerea la raft a celor cu zero zahăr. Aş spune că este un mare potenţial în aceasă ca­tegorie. De exemplu, anul trecut, chiar şi în lockdown, Coca-Cola zero zahăr a avut o creştere dublă (faţă de anul anterior - n.red.)“, a spus Jovan Radosavljevic, direc­tor general, Coca-Cola HBC România, într-un interviu acordat recent pentru ZF.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO