Companii

Producatorul sucurilor Tymbark estimeaza vanzari de 50 mil. euro

Producatorul sucurilor Tymbark estimeaza vanzari de 50 mil. euro

Click pentru imaginea marita

06.03.2007, 17:57 190

Compania Tymbark Maspex Romania, care si-a schimbat recent numele din La Festa International, estimeaza o cifra de afaceri de 50 mil. euro pentru acest an, in crestere cu 15% fata de 2006.
"Cresterea pietei este un factor determinant al evolutiei estimate pentru acest an. Investim in continuare in produsele noastre, in marketing, in dezvoltarea pietei", a declarat Krzysztof Grabowski, presedintele companiei Tymbark Maspex Romania.
Schimbarea numelui, realizata in ultima luna a anului 2006, a vizat pastrarea unitatii grupului Maspex Wadowice (Polonia), din care compania face parte.
Compania a finalizat recent o investitie de 2,5 milioane de euro la fabrica de bauturi racoritoare necarbonatate de la Valenii de Munte (judetul Prahova) ce a vizat cresterea capacitatii de productie cu aproximativ 30%. Investitiile Tymbark in unitatea din Prahova
s-au cifrat, in ultimii trei ani, la peste 25 de milioane de euro, potrivit datelor companiei.
Tymbark Maspex mizeaza si pe exporturi, care reprezinta in prezent 17% din productia realizata la Valenii de Munte.
"In urmatorii 3-5 ani, ponderea exporturilor in productia fabricii noastre din Prahova ar putea ajunge la 20%", a prognozat Grabowski.
Pe langa productia de sucuri necarbonatate, grupul polonez Maspex mai este prezent in Romania cu divizia de bauturi calde instant, prin marcile La Festa, Coffeeta sau Ekoland.
Tymbark a ajuns in ultimul an cel mai important brand al companiei, el acoperind in prezent mai multe game de produse, precum nectaruri, sucuri 100% si still drinks. Cele trei branduri detinute de Tymbark Maspex Romania (Tymbark, Tedi si Ciao) detineau anul trecut, cumulat, o cota de piata de 30% pe segmentul nectarurilor, ceea ce plaseaza compania pe pozitia de lider, potrivit datelor AC Nielsen din 2006 citate de reprezentantii firmei.
"Ne-am propus ca in 2007 sa ne consolidam mai mult pozitia pe piata nectarurilor. Anul acesta am lansat deja un nou sortiment, Tymbark Caisa, sortiment care inregistreaza vanzari considerabile", a mai spus Grabowski.
Piata bauturilor racoritoare necarbonatate a inregistrat, in 2006, un volum de aproximativ 200 de milioane de litri, din care 150 de milioane de litri reprezinta segmentul still drinks si 30 de milioane de litri de nectaruri, potrivit datelor firmei de cercetare ACNielsen citate de Tymbark Maspex.
Consumul de sucuri naturale este inca la un nivel scazut in Romania, comparativ cu media Uniunii Europene care depaseste 30 de litri pe cap de locuitor. Principalii competitori ai companiei La Festa pe segmentul sucurilor naturale sunt Parmalat, QAB, European Drinks, Coca-Cola HBC, Pfanner si Carlsrom Beverages.
Compania Tymbark Maspex Romania a fost infiintata in 1996, in acelasi an demarand productia de cappucino La Festa pe piata romaneasca.
Ulterior, in anul 2002, Tymbark a investit 7 milioane de euro in inaugurarea unei fabrici la Valenii de Munte, care produce in prezent si pentru piete externe precum Ungaria, Bulgaria, Turcia sau Slovacia.
Tymbark Maspex si-a atins anul trecut tinta bugetata de vanzari, de aproximativ 43 mil. euro, in crestere cu 20% fata de anul 2005, mizand pe brandul Tymbark pentru lansarile recente. Profitul brut raportat in 2005 a fost de aproximativ 3 mil. euro, la o cifra de afaceri de 36 mil. euro.
Grupul polonez Maspex, cu afaceri de peste 440 mil. euro in anul 2005, detine opt companii cu sediul in Polonia si alte opt reprezentante in majoritatea tarilor din Europa de Est.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO