Companii

Producatorul Santal: profitabilitatea s-a redus ca urmare a cresterii costurilor

Producatorul Santal: profitabilitatea s-a redus ca urmare a cresterii costurilor

Compania detine o fabrica pentru productia sucurilor Santal in comuna Tunari, langa Bucuresti, in care a investit pana in prezent peste 15 mil. euro

23.11.2008, 15:07 208

Vanzarile de sucuri Santal in Romania au inregistrat in primele noua luni ale anului o crestere de aproape 7% in volum fata de perioada similara din 2007, potrivit raportului financiar al companiei Parmalat.

Anul trecut, cand temperaturile mari din vara au adus o crestere record a consumului de bauturi racoritoare, producatorul raporta un avans in volum de 40% la noua luni pe segmentul sucurilor de fructe.
"Este greu de egalat in acest an performanta atinsa in 2007, un an extrem de bun pentru producatorii de bauturi racoritoare datorita temperaturilor foarte mari din sezonul cald. Eu, personal, sunt multumit de faptul ca in 2008 suntem pe un trend ascendent, vanzarile la noua luni fiind superioare celor inregistrate in aceeasi perioada din 2007", a declarat Giampaolo Manzonetto, directorul general al Parmalat Romania.
Manzonetto a mai adaugat ca mizeaza pe o accelerare a cresterii vanzarilor in T4, astfel incat ritmul de crestere la nivelul lui 2008 sa atinga tinta comunicata la inceputul anului, de 10%.
Pe piata locala, Santal este liderul segmentului juice 100% (sucuri cu continut de fruct de 100%), cu o cota de circa 20%, si concureaza cu produse precum Tymbark (Maspex), Prigat (Pepsi Americas), Cappy (Coca-Cola Hellenic) sau Granini (Carlsrom Beverages).
La semestru, Parmalat a raportat vanzari de 6,8 mil. euro, in scadere usoara fata de valoarea de 7 mil. euro realizata in prima jumatate din 2007. In acelasi interval, EBITDA (profitul inainte de plata dobanzilor, impozitelor, includerea deprecierii si a amortizarii) s-a redus aproape la jumatate, de la 2 mil. euro la 1,1 mil. euro.
"Profitabilitatea businessului din Romania s-a redus ca urmare a cresterii costurilor de productie si a cheltuielilor de promovare", se precizeaza in raportul companiei italiene.
Anul trecut, Romania a fost a doua piata pentru grupul italian Parmalat, ca profitabilitate, subsidiara locala raportand o marja a EBITDA de 21,5% la nivelul lui 2007.
La nivel local, compania activeaza si pe piata laptelui UHT, aceasta categorie reprezentand 6% din vanzarile totale in volum. Pe piata lactatelor, Parmalat Romania se pozitioneaza pe segmente de nisa, cu branduri precum Sviluppo si Zymil.
In acest an, producatorul a lansat pe segmentul nectarurilor un produs premium, "Santal 5 culori", alte lansari vizand segmentul sucurilor, al ceaiurilor gata preparate (ice tea) si al laptelui UHT. "In primul semestru al acestui an ne-am crescut cota de piata pe segmentul nectarurilor, dupa lansarea 'Santal 5 culori'", a spus Manzonetto.
Parmalat este in prezent printre cei mai mari cinci jucatori pe segmentul nectarurilor, la nivel local, cu o cota de piata estimata de companie in jurul a 12%. Pe primul loc se afla Tymbark, dupa cota de piata in valoare, conform ultimelor date disponibile pe piata.
Parmalat Romania a realizat vanzari de 14,4 mil. euro anul trecut, in crestere cu 23% fata de perioada anterioara.
Compania detine o fabrica pentru productia sucurilor Santal in comuna Tunari, langa Bucuresti, in care a investit pana in prezent peste 15 mil. euro.
Unitatea de productie a fost inaugurata in 1996, la cinci ani dupa intrarea Parmalat pe piata locala cu sucurile Santal.
In 2007, grupul italian a preluat un pachet de 19,7% din actiunile Parmalat Romania de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD), pentru 2,1 milioane de euro, majorandu-si astfel participatia la subsidiara romaneasca pana la 93,1%.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO