Companii

Producatorul polonez Tymbark face a doua fabricade sucuri la Valenii de Munte cu 30 mil. euro

05.06.2008, 18:57 213

Grupul Maspex isi dubleaza investitiile pe piata locala prin constructia celei de-a doua fabrici de bauturi racoritoare la Valenii de Munte (Prahova). Intr-o prima faza, noua unitate va imbutelia bauturile racoritoare necarbonatate Tedi Play si Tymbark Fontea, lansate recent pe piata locala.
Producatorul sucurilor Tymbark a intrat recent si pe segmentul bauturilor racoritoare carbonatate cu brandul Life.
"In urma investitiei intr-o noua unitate de productie, fabrica de la Valenii de Munte devine cea mai mare din grupul Maspex, ca si capacitate si dimensiune", au declarat reprezentantii Tymbark Maspex Romania. Acestia au mai precizat ca nu au luat in calcul varianta achizitiei unei fabrici deja existente, mergand pe o dezvoltare organica pe piata bauturilor racoritoare.
Investitia de 30 mil. euro, care va fi finalizata in toamna acestui an, include constructia unui nou centru de productie, a unor spatii de depozitare si achizitia unor linii de imbuteliere aseptica. Compania detine un teren de circa 5 hectare in Valenii de Munte.
Maspex a intrat pe piata locala cu divizia de produse instant La Festa, demarand in anul 1996 productia de cappuccino intr-o locatie langa Bucuresti. In 2001, compania a preluat o fosta fabrica de conserve din Valenii de Munte, unde a transferat productia de cappuccino si a construit o fabrica de sucuri naturale. Anul trecut, grupul polonez a achizitionat un pachet de 80% din actiunile companiei romanesti Arnos, intrand pe piata pastelor fainoase.
Pe plan local, divizia de paste a grupului Maspex Lubella detine astfel controlul facilitatii de productie din Oradea a marcii Arnos, cu o cota de circa 10% din piata de profil la nivelul anului 2007.
Pentru acest an, Tymbark Maspex Romania vizeaza o crestere de 20% a afacerilor, putand ajunge astfel la vanzari de peste 61 mil. euro (neincluzand pastele Arnos). La randul sau, divizia de paste a companiei ar putea inregistra vanzari de 5 mil. euro in 2008, in crestere cu 40% fata de valoarea raportata anul trecut, conform estimarilor Maspex.
Tymbark Maspex Romania mizeaza pe o crestere a profitului in acest an, dupa ce in 2007 a inregistrat prima scadere din ultimii patru ani. Anul trecut, producatorul a inregistrat un profit de 3,4 milioane de lei (un milion de euro), aproximativ un sfert din valoarea raportata pe 2006, de 15,1 mil. lei (4,3 mil. euro), pe fondul deprecierii monedei nationale si alocarii unor bugete importante pentru strategiile de marketing implementate de companie in 2007.
Tymbark Maspex este lider pe segmentul nectarurilor, cu o cota de piata de peste 32% (in 2007), si cel mai mare producator local de cappuccino instant, segment pe care detine o cota de piata de 50% cu brandul La Festa, potrivit studiilor citate de companie. Pe piata romaneasca, cei mai importanti concurenti ai producatorului polonez sunt in prezent Coca-Cola HBC, Pepsi Americas si Parmalat.

Se ascute lupta pe racoritoare

Segmentul bauturilor racoritoare carbonatate, care reprezenta la finele lui 2006 circa 45% din piata soft drinks este dominat de Coca-Cola si Pepsi;
Tymbark este ultimul din clasamentul celor mai mari cinci jucatori din soft drinks care ataca segmentul carbonatatelor.
Life va avea ca si competitori directi bauturile Fanta, Sprite (de la Coca-Cola), Mirinda, 7Up (Pepsi), Brifcor (Romaqua), Adria si Frutti Fresh (European Drinks).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO