Companii

Producătorul Olympus: Reducerea TVA a impulsionat puternic consumul de lactate, în special cel de brânzeturi

Producătorul Olympus: Reducerea TVA a impulsionat...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

01.06.2017, 00:04 322
Athanasios Giannousis, director comercial al producătorului grec de lactate Olympus în România, a observat o creştere a consumului de lactate odată cu scăderea TVA la alimente de la 24% la 9%. „În ultimii ani, am observat o modificare în tendinţele de consum ale românilor. Ei sunt mai atenţi la ceea ce cumpără, la calitatea produselor pe care le aleg, iar reducerea TVA a impulsionat puternic consumul de lactate, în special pe sectorul brânzeturilor”, a spus managerul pentru ZF. Un român consumă în medie anual circa 250 de litri de lapte şi produse din lapte, conform datelor de la Institutul Naţional de Statistică. Industria lactatelor a fost puternic afectată de criza economică, astfel că sectorul a pierdut peste 100 de fabrici, în timp ce mai mult de 4.000 de oameni care lucrau în acest domeniu şi-au pierdut locurile de muncă. Acest lucru s-a văzut şi în evoluţia consumului, care a scăzut cu peste 10% în criză. Odată cu scăderea TVA la alimente, marii producători au spus că au văzut o revenire a consumului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO