Heineken România, al doilea cel mai mare berar după valoarea vânzărilor, a avut anul trecut o cifră de afaceri de 1,16 miliarde de lei ( 254 mil. euro), în scădere cu 4% faţă de anul precedent, arată datele de la Ministerul de Finanţe.
Aceasta este prima scădere a businessului companiei în ultimii ani şi vine în condiţiile în care piaţa berii a consemnat o majorare în 2017.
Anul trecut, românii au consumat peste 16 milioane de hectolitri de bere (82 de litri per capita în medie), mai mult cu 2% faţă de anul precedent, conform datelor de la Asociaţia Berarii României.
În plus, brandul Heineken a înregistrat vânzări cu peste 10% mai mari în România în 2017, arată cel mai recent raport al companiei-mamă din Olanda. Acesta este al doilea an consecutiv în care compania înregistrează o creştere de peste două cifre cu cel mai cunoscut brand din portofoliu.
Potrivit raportului citat, România se numără printre cele cinci ţări în care volumele brandului s-au majorat cu peste 10%.
Însă avansul brandului fanion nu a ajutat şi la creşterea businessului per total.
În plus, şi profitul companiei a fost mai mic anul trecut. Heineken România a înregistrat anul trecut un profit net de 130 de milioane de lei (circa 28 mil. euro), mai mic cu aproximativ 20% faţă de anul anterior.