Companii

Producatorul Eugeniei a luat bani europeni pentru investitii in fabrica

Producatorul Eugeniei a luat bani europeni pentru investitii in fabrica
23.03.2010, 23:05 949

Dobrogea Grup din Constanta, producatorul marcii Eugenia, afinalizat anul trecut cu o cifra de afaceri de aproximativ 60 demilioane de euro, in scadere usoara in euro fata de rezultateleinregistrate in anul precedent, potrivit calculelor ZF, candproducatorul a raportat vanzari de 61,4 mil. euro.

"Anul trecut, am renegociat contractele atat in amonte - materiiprime, materiale, ambalaje, servicii, cat si in aval - contracte devanzare. Apoi am remodelat structura organizationala si am revazutstructura pe categorii de produse", a declarat Fotini Teodorescu,presedintele companiei Dobrogea Grup, completand ca in timp ce lafaina si specialitati de panificatie consumul a scazut usor anultrecut, la produsele de patiserie, biscuiti si chiar la painecompania a inregistrat cresteri semnificative.

Principalele departamente care au trecut prin procese dereorganizare au fost cele de marketing si vanzari. Cu toateacestea, Teodorescu spune ca nu a apelat in 2009 ladisponibilizari, somaj sau somaj tehnic, numarul angajatilor lanivel de grup fiind relativ constant, de aproximativ 1.600 deangajati. In plus, grupul din Constanta a fost unul dintre putiniiproducatori care au realizat anul trecut investitii in capacitateade productie.

"Obiectivul nostru este acela de crestere a veniturilor firmeiin conditii de rentabilitate. In 2009, am reusit punerea infunctiune a unei linii de paine, complet automatizata, pe care sefabrica acum painea Dobrogea. Aceasta a fost o investitie de cincimilioane de euro", a mai spus Teodorescu. Investitia a fostrealizata prin accesarea fondurilor structurale.

Managerul companiei este de parere ca desi anul acesta, la felca in anul precedent, compania va realiza noi reduceri de costuri,acestea vor ocoli departamentele de marketing si vanzari alecompaniei.

"Da, cuvantul de ordine este economie, dar nu oricum si nuneaparat in "locomotiva" firmei (marketing si vanzari-n.red.). Incontinuare se taie costuri: cuvantul cheie este prudenta in tot ceintreprindem. Masuram si apoi taiem, dar si adaugam costuri careaduc valoare", explica presedintele Dobrogea Grup.

Dobrogea Grup, producatorul marcilor Eugenia, Merlin (biscuiti),dar si Bonpana, Bongrana si Bongrana Sana (paine toast), este unuldintre cei mai importanti producatori din segmentul local demorarit si panificatie.

Grupul din Constanta este format din cinci companii, respectivDobrogea Biscuit Constanta (productie), Transserv DobrogeaConstanta (transport), Dobrogea Onix Constanta (distributielocala), Prodglobal Galati (distributie zonala) si Fresh DobrogeaConstanta (retea de magazine) si controleaza noua unitati deproductie.

Principalii competitori ai companiei care detine 21% din piatalocala de faina si 28% din piata biscuitilor sandwich, potrivitdatelor companiei, sunt producatorii Boromir Ramnicu Valcea, VelPitar Ramnicu Valcea, Pambac Bacau si Titan Ilfov.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO