Companii

Producătorul de apă minerală KEIA a terminat anul 2019 cu afaceri mai mari cu 18%, depăşind 42 mil. lei. „Ne vom continua planurile de investiţii bugetate şi acestea cuprind în special investiţii în tehnologie.“

Antreprenori locali

Mihai Croitoru, director general al Nicoltana: Urmărim în continuare recrutarea de personal calificat care să facă faţă provocărilor din activitatea noastră

Mihai Croitoru, director general al Nicoltana: Urmărim în continuare recrutarea de personal calificat care să facă faţă provocărilor din activitatea noastră

Autor: Mădălina Dediu Panaete

09.01.2020, 18:30 804

Nicoltana, producătorul bran­durilor de apă KEIA şi Izvorul dintre Brazi, a terminat anul 2019 cu o creştere a cifrei de afaceri de 18% faţă de anul precedent, arată datele transmise de companie. 

În 2018, cifra de afaceri a companiei Nicoltana s-a ridicat la 35,7 milioane de lei (circa 8 milioane de euro), astfel că în 2019 businessul companiei a trecut de 42 de milioane de lei. 

„Ne dorim să menţinem şi pentru anul 2020 ritmul de creştere pentru că avem în vedere accesarea unor noi clienţi, dar şi deschiderea unor noi pieţe externe”, a spus Mihai Croitoru, director general al Nicoltana. 

Conform datelor furnizate anterior de companie, Nicoltana a început să exporte în special în China şi în statele din Orientul Mijlociu. 

În România, brandurile companiei sunt prezente în reţele de comerţ modern precum Lidl, Profi, Auchan, Metro, Cora, în magazinele tradiţionale cu focus în special pe zona de sud a ţării. De asemenea, compania este furnizor pentru câteva fabrici. 

Pe lângă brandurile din portofoliu, Nicoltana mai produce şi două mărci private ale reţelelor Auchan şi Metro. Segmentul private label avea anul trecut o pondere de 30% din afacere faţă de 70% cât avea în urmă cu cinci ani, conform informaţiilor furnizate de antreprenor.

Nicoltana îmbuteliază apă provenită de la mai multe surse de ape minerală naturală şi de apă de izvor într-o fabrică în localitatea Cheia (judeţul Prahova). 

Pe piaţa de apă îmbuteliată, producătorul din Cheia concurează cu jucători precum Romaqua Group (Borsec), AQUA Car­patica, Bucovina, Apemin Tuşnad, Apemin Zizin ş.a. Compania are aproximativ 65 de angajaţi la fabrica din Cheia şi în birourile din Bucureşti. În total, compania a investit peste 12 milioane de euro în fabrică până în prezent. 

„Ne vom continua planurile de investiţii bugetate şi acestea cuprind în special investiţii în tehnologie care vor ajuta la creşterea producţiei şi eficientizarea activităţii, dar şi în soft pentru optimizarea proceselor. Urmărim în continuare recrutarea de personal calificat care să facă faţă provocărilor din activitatea noastră”, a mai spus antreprenorul. Mihai Croitoru crede că cel mai mare risc cu care se va confrunta economia în general în 2020, dar şi sectorul de apă îmbuteliată este cel de temporizare a creşterii economice şi perspectiva evidentă a unei recesiuni, ceea ce va duce la scăderea consumului şi a investiţiilor. 

„Primele semne au apărut încă din 2019 în economiile dezvoltate şi cu siguranţă se vor răsfrânge şi asupra economiei româneşti în anii care vor urma. În plus, tensiunile militare recente din Orientul Mijlociu vor duce la creşterea preţului petrolului, materie prima de bază pentru ambalaje care au în cazul nostru cea mai mare pondere în preţul de cost. Acest lucru, dar şi perspectiva majorării preţului carburanţilor vor duce cu siguranţă la o creştere a preţului de vânzare al produselor.“

madalina.panaete@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO