Companii

Producatorii de tigle estimeaza o crestere usoara a vanzarilor. Cum comentati?

Producatorii de tigle estimeaza o crestere usoara a vanzarilor
30.04.2009, 00:00 50

Principalii jucatori din piata apreciaza in continuare cresteri in acest an fata de nivelul de 170-180 mil. euro din 2008, insa mult sub media ultimilor ani, in cel mai rau caz fiind asteptata o stagnare a vanzarilor la nivelul anului trecut.

Piata sistemelor de invelitori pentru acoperisuri a cunoscut pana anul trecut o dezvoltare extrem de rapida pe fondul boomului imobiliar rezidential, cat si al cresterii numarului de producatori si importatori, ritmul de crestere al pietei in 2008 fiind de circa 20%, pana la un volum de circa 18-20 milioane mp, scrie lunarul Business Construct, care a aparut astazi, impreuna cu Ziarul Financiar.
Consumul de tigle este in continuare dominat de producatorii si importatorii de tigle metalice.
Daca in 2007 tiglele ceramice ocupau locul 4 in topul vanzarilor, dupa tiglele metalice, cele bituminoase si de beton, anul trecut invelitorile ceramice s-au situat pe locul doi, cu o cota de piata de aproximativ 17%.
Anul acesta sistemele de invelitori ceramice vor inregistra un avans mai mare al cotei de piata fata de tiglele metalice, in special pe fondul conditiilor economice care vor impinge clientii catre solutii mai ieftine, potrivit reprezentantilor Ceramica Iasi, producator de caramizi si tigle ceramice.
„Cu siguranta vanzarile de invelitori ceramice vor creste ca pondere fata de cele metalice, in primul rand pentru ca in perioada de criza piata se va orienta catre un cost mai mic. Cum invelitorile ceramice au ramas mult in urma celor metalice ca pret, ma astept ca piata sa isi dea seama, pe langa calitatile termice, de rezistenta in timp si de aspectul mai estetic al acestora", a declarat Iulian Mangalagiu, directorul general al Ceramica Iasi.
Cu toate acestea, pentru piata tiglelor ceramice in acest an este estimata o stagnare a cererii.
„Principalul motiv pentru scaderea vanzarilor consta in criza economica, iar rezultatele sunt destul de imprevizibile din cauza faptului ca nu se cunoaste la ora actuala amploarea reala a acesteia. Cert este ca pe primul trimestru rezultatele au fost in scadere, iar pentru restul anului este greu de anticipat cand si cu ce efecte se va relua creditarea si ce impact va avea acest lucru asupra evolutiei pietei de profil", a declarat Nicolae Neag, directorul comercial al Siceram, producator de tigle ceramice si caramizi din Sighisoara.
Preturi mai mici cu 20%
In ceea ce priveste preturile sunt asteptate sa scada cu pana la 20%, in timp ce majoritatea investitiilor se vor orienta anul acesta catre campanii de marketing si promovare, extinderea capacitatilor de productie fiind exclusa de producatori in acest an. Firma de consultanta Neomar apreciaza ca cele mai mari vanzari de invelitori sunt realizate in zona centru, nord-vest, nord-est si Bucuresti, peste 50% dintre vanzari fiind pe aceste piete.
Producatorul de placi de beton si BCA Elproco Craiova, controlat de grupul irlandez CRH, estimeaza piata sistemelor de invelitori pentru acoperisuri din beton la nivelul lui 2008 la peste 30 mil. euro si la un volum de aproximativ 5 milioane de metri patrati. Compania a inregistrat in 2008 o cifra de afaceri de peste 40 mil. euro, in urcare cu 15%.
In prima parte a acestui an, potrivit estimarilor Armat, divizia de tigla metalica a ArcelorMittal Construction, subsidiara grupului indian in Romania, cererea de tigla metalica
s-a diminuat cu pana la 40% fata de aceeasi perioada din 2008, stare intretinuta de factori precum insecuritatea financiara a clientilor, blocarea creditarii sau asteptarile legate de o eventuala ieftinire drastica a preturilor la materialele de constructii.
Ce mai puteti citi in Business Construct, care apare astazi
  • Batalia turnurilor de locuinte
  • Cum arata lucrarile la autostrada Bucuresti-Ploiesti dupa trei ani

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO