Companii

Producatorii de caramida si piatra aparent flexibila au anticipat cererea de case cu aspect occidental

Producatorii de caramida si piatra aparent flexibila au anticipat cererea de case cu aspect occidental

Calitatile caramizilor aparent flexibile: ignifuge, lavabile, rezistente in timp atat calitativ cat si coloristic, prietenoase cu mediul inconjurator

06.07.2007, 21:10 476

Fatadele cu tenta rustica ale cladirilor din Olanda, Belgia sau Germania incep sa devina o moda si printre proprietarii si constructorii de cladiri din Romania, fapt reflectat de cifrele de afaceri ale producatorilor si distribuitorilor de caramida si piatra aparent flexibila, care depasesc 500.000 de euro.
"La expozitia de materiale de constructii de la Budapesta am vazut produsul caramida si piatra aparent flexibila mozaicata si l-am cunoscut pe inventatorul acesteia. Produsele ne-au placut si ne-au impresionat prin calitatile si unicitatea lor: decorative, lavabile cu jet de apa, ignifuge, rezistente in timp atat calitativ cat si coloristic, prietenoase cu mediul inconjurator. In urma mai multor discutii am hotarat achizitionarea know-how-ului", povesteste Horea Bunta, asociatul firmei Delap Invest din Cluj, firma cu capital integral privat romanesc.
Cu toate ca pe piata noastra concurenta era si este mare, actionand si mari concerne internationale care au deschis unitati de productie in Romania, in 2001 cei doi asociati au infiintat firma ca unic producator autohton de caramida si piatra aparent flexibila.
Actionarii firmei Delap aveau experienta pe piata materialelor de constructii inca din 1993, iar pasii urmati au fost cei firesti pentru pornirea unui business. Au ales un spatiu adecvat, au achizitionat utilaje si materiile prime necesare si au angajat personal cu ajutorul unei societati de consulting in resurse umane.
La inceputul activitatii ofereau pe piata doar produsele caramida aparent flexibila mozaicata si tencuiala mozaicata. Gama produselor aflate in fabricatie mai cuprinde in prezent tencuiala nobila structurata, vopsea texturata, vopsea lavabila de exterior si interior, hidroizolatie acrilica.
Horea Bunta precizeaza ca afacerea s-a dezvoltat prin largirea ariei de vanzare, in judetele din tara, si prin fabricarea unor produse pentru care exista o cerere foarte mare. "Prin participarea la expozitia 'Ambient Construct' - 2002 la Cluj-Napoca, ne-am atras primii clienti si primii parteneri de franciza din judetele limitrofe", spune el.
Clientii tinta ai firmei sunt de la persoane fizice si firme de constructii pana la investitori, cele mai solicitate produse fiind tencuiala nobila structurata si tencuiala mozaicata, deoarece spune asociatul Delap Invest, pe piata functioneaza principiul "Daca vecinul are, vreau si eu!".
In 2001 au pornit cu cinci oameni si au ajuns la 14 angajati. Principala problema pe care au intampinat-o a fost insa lipsa materiilor prime pe care au fost nevoiti sa le importe. Investitia initiala a fost in know-how si utilajele cu care a inceput, iar pe parcurs s-a investit in dotari tehnologice suplimentare.
Afacerea este prospera, conform datelor furnizate de Ministerul de Finante cifra de afaceri a firmei in 2005 fiind de 330.000 euro, si o marja de profit de 9%. "In anul 2006 am inregistrat o crestere cu 80% fata de anul precedent, datorita cresterii si dezvoltarii investitiilor. In acest an, estimam dublarea cifrei de afaceri datorita recunoasterii calitatilor produselor si dezvoltarii continue a pietei", precizeaza Bunta. El a adaugat ca se incearca permanent minimizarea costurilor prin exploatarea judicioasa a utilajelor, a timpului si a perso-nalului.
Pe termen scurt asociatii Delap Invest doresc sa reuseasca sa distribuie produsele in toate judetele tarii si sa introduca in fabricatie si alte materiale de finisaj in constructii. Consolidarea pozitiei pe piata interna si patrunderea pe pietele externe sunt planuri pe termen mediu si lung.
Dan Fizedean, asociatul firmei Kromston din Arad cauta in 2002 tencuieli decorative pentru propria casa. "Discutand cu un producator la un targ din Cluj am aflat ca le-am putea produce chiar noi in sistem de franciza. Mi s-a parut o oportunitate interesanta si am cumparat franciza de productie si vanzare pentru judetele Arad si Timis", isi aminteste el.
Astfel, fara a avea experienta, a demarat afacerea in domeniul productiei in sistem de franciza a tencuielilor decorative Delap urmand cativa pasi importanti: achitarea taxei de franciza, instruirea, cumpararea pachetului de materie prima pentru inceperea productiei si promovarea produselor in Arad si din 2003 in Timis.
In perioada 2005-2006 a vizitat mai multe targuri de materiale de constructii din Europa cautand noi posibilitati de afaceri si a gasit produsele Klinker (caramizi ornamentale, pardoseli, pavaje), produse care i s-au parut interesante pentru decorarea propriei case si necesare pietei romanesti a decoratiunilor interioare si exterioare.
Astfel, dupa ce a cautat producatorii si apoi reprezentantii lor pentru Europa de Est, le-a vizitat sediul pentru o analiza a posibilitatilor de colaborare si a semnat contracte de colaborare si reprezentare. In noiembrie 2006 a realizat primul import al acestor produse. Initial a promovat produsele la targurile de materiale de constructii din Timisoara, Arad, Oradea si Targu Mures si prin internet la nivel national.
"In prezent, Kromston este furnizor de materiale pentru finisaje in constructii. Suntem producatori de tencuieli decorative si distribuitori de caramizi pentru fatade ventilate cu fixare me-canica (fara mortar). Ince-pand cu anul 2006 im-portam produse Klinker pentru fatade, pardoseli si pavaje de la producatori de prestigiu din Germa-nia, Olanda si Belgia", precizeaza Fizedean.
Firma ofera de asemenea consultanta si asistenta pentru utilizarea produselor, mai ales la Klinker. In Arad, in unele cazuri ofera si servicii de executie, dar mai rar, in cazul unor lucrari de mica anvergura. Asociatul firmei Kromston precizeaza ca tencuiala decorativa a devenit deja un produs foarte popular si accesibil ca pret majoritatii beneficiarilor de constructii noi, civile sau industriale. Mai greu la inceputul activitatii a fost sa obtina un credit pentru finantarea materiei prime, fiind nevoie sa viziteze mai multe banci pana cand una dintre ele sa le acorde finantare.
Clientii tinta ai firmei sunt in special designerii si arhitectii, respectiv beneficiarii care apeleaza la serviciile acestora. "Sunt foarte multi designeri, chiar si beneficiari finali care ne spun ca erau in cautarea produselor Klinker in Romania. In momentul actual putem vorbi doar de inceput din punct de vedere al caramizilor decorative si al pavajului Klinker. Beneficiarii cauta noi produse pentru decorarea interiorului sau exteriorului cladirilor, multi clienti fiind impresionati de aspectul cladirilor din Olanda, Belgia, Germania, Anglia, care au fatadele decorate cu aceste caramizi decorative Klinker", spune asociatul Kromston.
Afacerea a inceput in 2002 cu doi angajati si o investitie initiala de 2.500 de euro. Pe parcurs au mai fost investiti 10.000 de euro, iar numarul angajatilor a crescut la sase. Cifra de afaceri a firmei Kromston a fost in 2006 de aproximativ 600.000 de lei (190.000 euro), cu 50% mai mare fata de anul anterior, principalii factori care au dus la aceasta crestere fiind atragerea unor clienti noi, dinamica constructiilor si largirea gamei de tencuieli decorative.
"Pentru 2005-2006 nu putem vorbi inca de produsele Klinker. Datorita extinderii ofertei cu aceste produse noi estimam pentru 2007 o crestere a cifrei de afaceri cu 20-30%", spune Fizedean.
Pe termen scurt, in 2007, firma intentioneaza sa-si gaseasca parteneri cel putin in Oradea si Targu Mures, iar in urmatorii doi ani cauta reprezentanti in Transilvania si in fiecare resedinta de judet pe termen lung.
Faptul ca a folosit pentru propria locuinta produsele pe care le vinde in prezent il face pe asociatul Kromston increzator in calitatea acestora si in masura sa afirme ca ar investi in aceeasi afacere daca ar fi sa o ia de la inceput.
Pe un tanar intreprinzator l-ar sfatui fie sa caute produse de nisa pentru piata romaneasca a materialelor de constructii, fie sa caute o firma producatoare sau reprezentanta a unui producator international pe care sa o reprezinte zonal in Romania.

Afacerea pe scurt:
Vizitarea unui targ de specialitate in domeniul constructiilor poate fi o sursa de idei noi de afaceri
Clientii tinta: persoane fizice, firme de constructii, investitori
Cifra de afaceri depaseste 500.000 de euro, dublandu-se in fiecare an
Marja de profit intre 9-15%
Materiile prime sunt aduse din import
Cautati produse de nisa pentru piata romaneasca a materialelor de constructii!

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO