Companii

Privatizarea a marit de patru ori vanzarile Vie Vin Murfatlar

11.12.2001, 00:00 65



La un an de la privatizare, SC Vie Vin Murfatlar estimeaza o crestere de patru ori a cifrei de afaceri comparativ cu cea de anul trecut, de 199,2 mld lei. trecut.

"Am reusit sa marim vanzarile lunare de la sub 400 mii sticle anul trecut la peste 1,5 milioane anul acesta", afirma directorului general al companiei, Viorel Potarniche.

"Acest lucru s-a petrecut pe fondul unei campanii de marketing sustinute si prin reducerea cheltuielilor, prin folosirea unei singure retele de distrubutie- Eurocafe Romania" spune Potarniche. "Vechea conducere lucra dupa sistemul vanzarilor la poarta: daca veneau cumparatori se faceau vanzari, daca nu, nu".

Anul trecut, Vie Vin Murfatlar a inregistrat o productie de 12.000 tone struguri, din care s-au obtinut 1.400 tone vin. O cincime din productia de anul trecut a fost destinata exportului, in tari ca Germania, Marea Britanie, Letonia, Israel, SUA, Japonia.

Odata instalata, noua conducere a companiei a dorit sa impuna o imagine cu totul si cu totul noua. Ea a inceput de la schimbarea etichetelor si a sticlelor pana la desfasurarea unei campanii publicitare sub sloganul "Pentru cei care gusta unul sec".

Astfel sticlele folosite sunt aduse astazi din Austria, iar dopurile sunt importate de le unul dintre cei mai importanti producatori din domeniu, Amorimo din Portugalia, care are un sediu si in Austria. Furnizorul de pesticide al companiei este Aventis Groupe Science din Franta.

Tot anul acesta, compania a investit 100 mld lei in sustinerea recoltei si 200.000 dolari in marirea capacitatii de productie la gama de vinuri rosii.

Aceasta din urma investitie este explicata de Potarniche prin faptul ca tendinta la nivel mondial este aceea de crestere a consumului de vin rosu pe fondul scaderii consumului de vin alb.

"Mai avem in vedere o investitie de peste 500.000 $, prin care ne propunem ca toata capacitatea de fermentare sa se realizeze cu temperatura controlata in echipamente de productie a frigului sI prin conducte de caldura, " a mai spus directorul companiei. "Aceasta va fi o investitie pe etape, care va dura trei ani"

Principalul concurent pe piata vinurilor seci este Jidvei, iar pe celelalte sortimente Murfatlar se lupta sI cu Bucium sau Cotnari. Potrivit lui Potarniche, targetul companei il reprezinta consumatorul cu venituri medii si peste medie.

Principalii actionari ai companiei sunt Societatea Agricola ISAGRI (69%), care detine si distribuitorul Eurocafe, SIF TRANSILVANIA (30%) si alti actionari mai mici.

In momentul preluarii, comapnia avea datorii de 300 mld lei, cel mai important creantier fiind statul.

Capitalul social al VieVin Murfatlar este de 20 miliarde lei, in acest moment compania avand 550 de angajati permanenti. Toamna, in perioada culesului numarul de angajati ai companiei ajunge, potrivit lui Potarniche, la 1.500.

Podgaria Murfatlar, care detine 14 ferme viticole si un complex de vinifatie, se intinde pe o suprafata de 2.150 de hectare din care 2.070 sunt cultivate cu vie. Varsta medie a plantatiei este de 18 ani, insa Potarniche spune ca se va investi si in intinerirea plantatiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO