Companii

Primii patru retaileri de carburanţi au 80% din piaţă, adică peste 32 mld. lei

Primii patru retaileri de carburanţi au 80% din piaţă,...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

24.10.2017, 00:07 1993

OMV Petrom Marketing, Rompetrol Downstream, Lukoil România şi MOL România Petroleum Products - companiile care operează reţelele de benzinării Petrom, Rompetrol, Lukoil şi MOL - deţin împreună 80% din piaţa locală de carburanţi, de 40 mld. lei (8,8 mld. euro) anul trecut. Cei patru au avut anul trecut afaceri de 32,7 mld. lei.

Concentrarea pieţei se explică prin faptul că trei dintre cei patru aflaţi la vârf dispun de propriile rafinării, unde produc carburanţii care apoi ajung în comerţ.

„Jucători noi apar tot timpul pe piaţa de carburanţi, însă aceştia nu prea sunt relevanţi, iar piaţa continuă să se concentreze. Noii jucători mici care intră în comerţul cu carburanţi se alimentează tot de la cei mari, aşa că e normal ca aceştia să crească tot mai mult“, spune Andrei Chirilescu, specialist în domeniul petrolier, fost director general adjunct în cadrul Lukoil România, unul dintre cei patru jucători din topul pieţei.

Astfel, Petrom (cu rafinăria de la Petrobrazi), Rompetrol (Petromidia) şi Lukoil (Petrotel) îşi adjudecă primele trei poziţii. În rafinăria de la Petrobrazi, lângă Ploieşti, Petrom prelucrează anual 4,5 milioane de tone de ţiţei, o cantitate similară cu cea pe care o prelucrează Rompetrol în rafinăria din Năvodari. Cu 2,4 milioane de tone de ţiţei prelucrat anual, Lukoil se plasează pe locul al treilea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO