Companii

Primele semnale clare că economia a avut o convalescenţă scurtă. Consumul a crescut în martie cu peste 9%, „celebrând“ un an de la lockdown cu cea mai bună evoluţie de la debutul pandemiei. Ritmul de creştere e de 5-7 ori mai alert decât în ianuarie sau februarie 2021

Primele semnale clare că economia a avut o...

Autor: Cristina Roşca

07.05.2021, 00:08 971

♦ Evoluţia e susţinută de vânzările de haine, mobilă, electro-IT sau carburanţi ♦ Pe minus sunt produsele FMCG - alimente şi bunuri de îngrijire.

Consumul a crescut în martie 2021 cu puţin peste 9% faţă de prima lună din lockdown. Este cea mai bună evoluţie de după februarie 2020, arată o ana­li­ză ZF pe baza datelor de la INS. Vân­zările de alimente sunt pe minus, în timp ce produsele ne­ali­men­tare şi carburanţii ţin piaţa sus.

„Piaţa din România pre­zin­tă semne timpurii de revi­go­ra­re, pe fondul derulării cam­pa­niei de vaccinare. Cu toa­te aces­tea, incertitudinea pre­do­mi­nă în contextul crizei COVID“, spunea recent Christina Verchere, CEO-ul OMV Petrom. Afirmaţiile ei vin să confirme faptul că în martie 2021 creşterea anuală a vân­ză­rilor de car­bu­ranţi a fost de aproa­pe 10%. Evoluţia fa­vo­rabilă se ex­plică prin faptul că anul trecut la jumătatea lunii mar­tie se impunea lock­down, astfel că oame­nii au muncit de acasă şi au fost forţaţi să nu mai circule. Acest lucru a însemnat mai puţine maşini pe străzi şi deci vânzări mai mici la pompele din benzinării. Acum, traficul a revenit la „normal“, mai exact la starea de dinainte de pandemie.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO