♦ Evoluţia e susţinută de vânzările de haine, mobilă, electro-IT sau carburanţi ♦ Pe minus sunt produsele FMCG - alimente şi bunuri de îngrijire.
Consumul a crescut în martie 2021 cu puţin peste 9% faţă de prima lună din lockdown. Este cea mai bună evoluţie de după februarie 2020, arată o analiză ZF pe baza datelor de la INS. Vânzările de alimente sunt pe minus, în timp ce produsele nealimentare şi carburanţii ţin piaţa sus.
„Piaţa din România prezintă semne timpurii de revigorare, pe fondul derulării campaniei de vaccinare. Cu toate acestea, incertitudinea predomină în contextul crizei COVID“, spunea recent Christina Verchere, CEO-ul OMV Petrom. Afirmaţiile ei vin să confirme faptul că în martie 2021 creşterea anuală a vânzărilor de carburanţi a fost de aproape 10%. Evoluţia favorabilă se explică prin faptul că anul trecut la jumătatea lunii martie se impunea lockdown, astfel că oamenii au muncit de acasă şi au fost forţaţi să nu mai circule. Acest lucru a însemnat mai puţine maşini pe străzi şi deci vânzări mai mici la pompele din benzinării. Acum, traficul a revenit la „normal“, mai exact la starea de dinainte de pandemie.