Companii

Primele maşini electrice Dacia Spring le-am putea vedea înmatriculate în martie în România în flotele de car sharing. Prima piaţă unde Dacia a comunicat preţurile pentru Spring a fost Ungaria, unde dealerii Dacia acceptă înregistrarea şi plata unui avans pentru Dacia Spring

Primele maşini electrice Dacia Spring le-am putea vedea...

Autor: Bogdan Alecu

27.11.2020, 10:30 1360

Compania de car sharing Spark ar putea fi primul operator care să aibă în parcul auto maşini electrice Dacia Spring, aceştia fiind deja în discuţii cu Grupul Renault.

„Spark este un client pentru Renault. Ei au deja în flota lor maşini Renault ZOE în Bucureşti şi discutăm un parteneriat şi pentru Dacia Spring. Noi le-am prezentat maşina şi sperăm să le vedem în flota lor anul viitor“, a spus Mihai Bordeanu, directorul de marketing la nivel global pentru marca Dacia în cadrul conferinţei AutoPro Trends.

Spark Technologies UAB, compania lituaniană care oferă un serviciu de tip car-sharing pentru închiriere de maşini electrice prin intermediul unei aplicaţii mobile, urmează să adauge noi autovehicule în parcul auto local, ca urmare a parteneriatului încheiat cu Renault România pentru achiziţia a 400 de maşini electrice Renault ZOE. Astfel, Spark devine cel mai mare serviciu de car sharing din România, cu peste 550 de maşini electrice.

Spark Technologies UAB controlează operaţiunile Spark din Lituania, Bulgaria şi România. Fondatorul şi CEO-ul companiei este Nerijus Dagilis, cel care a lansat serviciul în premieră în Vilnius în 2016. Până la finalul anului, compania va opera 550 de vehicule complet electrice în România şi mai mult de 1.200 de autovehicule pe toate pieţele în care este prezentă.

În Bucureşti Spark are 40.000 de utilizatori care au instalată aplicaţia serviciului.

Prima piaţă unde Dacia a comunicat preţurile pentru Spring a fost Ungaria unde dealerii Dacia acceptă înregistrarea şi plata unui avans pentru Dacia Spring. În Ungaria primele 100 de exemplare care au fost deja vândute au un preţ de 6,49 mil. forinţi sau 17.700 de euro, iar plata pentru o rezervare este de 100.000 de forinţi sau 274 de euro, iar dacă unul dintre primii 100 renunţă la comandă, atunci maşina va putea fi cumpărată.

Ungaria este astfel prima ţară unde Renault a comunicat preţul oficial al maşinii. Estimările iniţiale sunt astfel confirmate, iar maşina are un preţ cuprins între 15.000 şi 20.000 de euro.

„În cazul Ungariei avem de-a face cu un caz special deoarece au un program destinat maşinilor electrice cu un anumit specific, care începe mai devreme. Informaţiile au fost ulterior eliminate de pe site. În cazul celorlalte pieţe, preţurile vor fi comunicate oficial pentru fiecare piaţă în parte“, a explicat Mihai Bordeanu.

Planul celor de la Renault, este ca în martie să înceapă primele înmatriculări de Spring, prin intermediul firmelor de car sharing, alături de preluarea comenzilor pentru clienţii de retail, iar în septembrie 2021 să fie livrate primele maşini către persoane fizice, alături de versiunea cargo de transport marfă. În plus, va exista şi un sistem de rezervare, cu un avans achitat, aşa cum a procedat şi cu Duster atunci când a fost lansat în 2017, sau cum a procedat Volkswagen cu modelul electric ID.3.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO