Companii

Prima parfumerie de lux din Romania a vandut trei parfumuri de 2.200 de euro bucata

Prima parfumerie de lux din Romania a vandut trei parfumuri de 2.200 de euro bucata

Investitia, care include locatia si un mobilier special pentru aceste parfumuri, a ajuns la 150.000 de euro

25.03.2008, 17:14 519

"Vanzarile au intrecut orice asteptari. Am adus initial trei parfumuri, estimand sa vindem unul la cel putin trei luni, dar se pare ca din decembrie pana in februarie am epuizat deja stocul", a declarat pentru ZF Madeleine Florescu, proprietara Madison.
Parfumurile sunt importate in mare parte din Franta si Italia, dar sunt si marci aduse din Japonia, Spania, Marea Britanie sau Statele Unite ale Americii, preturile pornind de la 50 de euro pentru sticlutele de 30 ml si urcand la sute sau chiar mii de euro, in functie de brand sau arome.
De exemplu, Clive Christian, parfumul care se realizeaza in o mie de sticlute anual, este atat de scump pentru ca sticluta este realizata din cristal Baccara, avand un inel de aur si un diamant, iar ingredientele sunt foarte greu de obtinut.
Comenzile facute in fiecare saptamana si rulajul mare au determinat-o pe Florescu sa isi fixeze ca obiectiv pentru primul an de activitate o cifra de afaceri de 0,3 mil. euro si o dublare a acesteia in 2009.
Cu o experienta de peste 15 ani in domeniul cosmetic din Statele Unite ale Americii, absolventa a Fashion Institute of Technology din New York, Madeleine Florescu, in varsta de 33 de ani, s-a intors in Romania ca director general al companiei din domeniul cosmeticelor Geroaslan, urmand ca la sfarsitul anului trecut sa isi deschida propria si singura parfumerie de lux din Romania.
"Cand m-am intors in Romania, imi lipseau foarte mult produsele cu care avusesem contact jumatate din viata mea, asa ca totul a venit foarte natural. Am spus ca cel mai bine ar fi sa le aduc eu aici, apoi am scris scris totul pe hartie intr-o zi si de atunci nu m-am mai putut opri", isi aminteste Florescu.
Cu toate acestea, pana la inaugurarea magazinului a intampinat foarte multe dificultati, in primul rand pentru ca nu existau date concrete in ceea ce priveste piata parfumurilor de lux din Romania si in al doilea rand pentru ca nu a gasit locatia potrivita pentru un astfel de boutique.
"Mai mult, furnizorii erau reticenti in ceea ce priveste potentialul Romaniei de a asimila o parfumerie de lux, mai ales ca la nivel local nu exista o artera principala pentru cumparaturi si ca marile marci internationale nu sunt prezente decat foarte putin aici. Daca piata era matura sau dezvoltata cat de cat, intr-o saptamana deschideai un astfel de magazin si il si revizuiai", este de parere Florescu.
Investitia, care include locatia si un mobilier special pentru aceste parfumuri, a ajuns la 150.000 de euro, bani pe care i-a facut rost prin intermediul contractarii unor credite.
"Cinsprezece banci mi-au inchis usa in nas. Abia a saiseprezecea mi-a acordat creditul, apoi au urmat alte noua luni in care am cautat locatie si am amenajat spatiul", spune Madeleine Florescu.
Prin deschiderea parfumeriei Madison, Romania reuseste sa intreaca multe dintre tarile vecine, intrucat nici Ungaria si nici Bulgaria nu detin marcile exclusiviste pe care le-a adus Florescu la nivel local.
Pe langa Clive Christian, cel mai scump parfum din lume, Madison are branduri cu renume ca Annick Goutal, Creed, Carthusia, Costume National sau Etat Libre d'Orange.
"Carthusia de asemenea are la baza cea mai veche reteta de parfumuri scrisa vreodata, din 1380. Se creeaza in cel mai mic laborator din lume, de 50 de metri patrati si pana acum cativa ani se comercializa numai in insula Capri din Italia. Pentru a se extinde comercializarea acestuia a fost nevoie de permisiunea papei de la Vatican", explica Florescu.
Si linia Etat Libre d'Orange se vinde foarte bine, aceasta continand flacoane cu arome foarte ciudate, ca tamaie si guma de mestecat sau tabac sau care contin insertii de transpiratie, sange, saliva si secretii seminale.
Cererea mare pentru aceste parfumuri a determinat-o pe Madeleine Florescu sa se gandeasca la deschiderea altor locatii, in primul rand pentru a acoperi cererea din nordul Capitalei si apoi din tara. " Nu poti sa deschizi insa prea multe magazine de acest gen, pentru ca exact acesta este punctul lor forte: exclusivitatea si faptul ca le gasesti greu pana si in strainatate", anunta proprietarul Madison.
In ceea ce priveste piata parfumurilor selective, Madeleine Florescu este de parere ca piata ar mai putea absorbi alte cinci sau sase boutique-uri, dar ca investitorii vor afaceri care sa aduca profit intr-un timp scurt. "Lumea in Romania inca se indreapta inspre afacerile foarte usor de sustinut, care se misca foarte repede. Comportamentul consumatorului se modeleaza insa repede si noi retailerii avem un mare rol in asta", incheie ea.
Piata locala de cosmetice este estimata pentru acest an la aproximativ 800 de milioane de euro, pe segmentul parfumurilor premium activand si lanturile Sephora si Ina Center - Privilege. Dintre acestea, doar Madison se adreseaza categoriei de clienti super-premium si ultimate high-end.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO