Companii

Prevel, Renault: Vom dezvolta in Romania si alte modele in afara platformei Logan

12.06.2008, 21:23 13

Renault Technologie Roumanie (RTR) va putea dezvolta intr-un interval de doi-trei ani in proportie de 100% automobile pentru marcile Renault si Dacia, pana atunci inginerii din cadrul centrului lucrand la proiectarea de noi versiuni ale Logan.
"In acest moment RTR are echipe de ingineri care lucreaza la realizarea de noi versiuni atat pe platforma Logan, cat si pentru Kangoo. Peste doi-trei ani vom putea realiza proiecte complete pentru automobile, in special pentru cele dezvoltate pe platforma Logan, dar si pentru alte modele din afara sferei low-cost", a spus Philippe Prevel, directorul general al RTR.
Spre exemplu, inginerii din Romania au dezvoltat elemente precum sistemul de racire si instalatiile electrice ale noilor modele Logan.
Modelul Dacia Logan Pick-up, prezentat in avanpremiera in cadrul Salonului Auto de la Bucuresti din toamna anului trecut, a fost proiectat in proportie de 40% in cadrul RTR, in timp ce primele prototipuri au fost asamblate la uzina de la Mioveni.
In cadrul RTR, inginerii Renault dezvolta o noua versiune a utilitarei Kangoo, model ce a fost lansat oficial si pe piata locala incepand cu luna trecuta. Prevel nu a dezvaluit daca viitoarea versiune este una cu tractiune integrala si imagine de SUV, in conditiile in care generatia anterioara a lui Kangoo a avut si o astfel de versiune. Potrivit oficialului Renault noua versiune a lui Kangoo la care lucreaza inginerii romani va fi prezentata anul viitor, cel tarziu in 2010.
"Din viitorul model SUV al Dacia in proportie de peste 50% partea tehnica a fost dezvoltata in Romania, in cadrul centrului de inginerie, la fel ca si in cazul viitorului Logan facelift" a spus Prevel.
Pana in prezent investitiile companiei franceze in noul centru s-au ridicat la peste doua milioane de euro.
Renault Technologie Roumanie va avea in total trei locatii - in Bucuresti sunt amplasate birourile de studii, precum si centrul de design pentru Europa Centrala, la Pitesti sunt concentrate centrele de inginerie in uzina de caroserie montaj si activitati de mecanica, iar la Titu, incepand cu semestrul al doilea al anului viitor va exista un centru de incercari, alcatuit din piste si bancuri de proba.
Noul centru de inginerie este amplasat intr-o cladire de birouri din partea de nord a Capitalei, fiind alcatuit din 22 de sali de formare in proiectare asistata de calculator, limbi straine si management cu o suprafata de peste 1.600 de metri patrati. Numarul orelor de formare pe an va depasi pragul de 200.000 de ore.
"In cadrul centrului de inginerie lucreaza in prezent 2.000 de romani si 70 de straini, majoritatea acestora provenind din Franta si Spania. Pana la finele lui 2009 numarul total al inginerilor va ajunge la 3.000 de persoane, fiind astfel al doilea centru de inginerie al Renault din lume, dupa cel din Franta unde lucreaza peste 15.000 de angajati", a completat Prevel. In comparatie, in cadrul centrelor de inginerie ale Renault din Coreea de Sud, India si Brazilia, lucreaza aproximativ 1.000 de persoane.
In proportie de peste 60%, inginerii care lucreaza in cadrul noului centru sunt tineri absolventi, acestia provenind din universitatile tehnice din tara.
"In 2007 numarul recrutarilor pentru centrul de inginerie a fost de 587 de persoane, peste targetul stabilit de 550, in timp ce in 2008 numarul acestora se va ridica la 612", a declarat Dana Oprisan directorul de resurse umane din cadrul RTR.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO